אם פתאום אפגוש אריה - שירי משוררים על חיות

אם פתאום אפגוש אריה – שירי משוררים על חיות

אלבום ילדים

הפקה עצמאית
4/5

22אם פתאום אפגוש אריה, אז מה יקרה? – "לא יודע מה יהיה". תשובה חמקמקה סיפקה כותבת השיר הקצר מיריק שניר. הזכירה לי, שאני כסבא מוזהר תמיד – אל תפחיד את הילד. הילד לא ממש חייב לקבל סוף רע במפגש בין האריה לילד. האם לרכך את המציאות, לצייר אותה יפה, לא אלימה כפי שהיא, כשמספרים סיפור לזאטוט?
רבים יגידו: עזוב אותך, הם יגדלו ויבינו שזו (המציאות בשיר) אינה המציאות באמת. בינתיים תן להם עולם שכולו טוב. זה יכול להיות אפילו טקסט בוגר ומתוחכם, כמו הילד שאומר: "אמא אומרת שאני אפרוח/ וזה בלבול מח/ לא בקעתי מביצה ואין לי גוף צהוב/ ואם אם היא רוצה לדגור עלי/ זה לא רעיון טוב!". ענבל סמדר. ניסתה תחכום בהומור לא הכי מוצלח.
אלבום ילדים חדש שכולו סביב בעלי חיים. מה הקשר בין בעלי חיים וילדים? על כך נכתבו אינספור מחקרים. אפשר להתחיל בשאלה: מדוע הורים רבים רוכשים לילדיהם חיות מחמד? במשאל שנערך בקרב 50 הורים, התקבלו תשובות מגוונות: חיית המחמד היא חבר ללא תנאי לילד, מאזינה טובה, מפתחת תחושת אחריות הערכה לבעלי חיים, מגדילה את ניסיון החיים של הילד בעצם טפול וצפייה בחיה.
לא אלאה במגוון התרומות של בעלי חיים לילדים. האינטרקציה בין הילד לבעלי החיים הולידה ספרות ילדים ענפה. האלבום הזה הוא ניסיון נוסף להאיר את הקשר מזוויות שונות בשירים של כותבים שונים, אחדים קצרצרים מאוד (4 שורות) ועד שבעה בתים. יש כאן איזשהו ניסיון להכניס קטעי קישור ע"י סיפור מסגרת רופף של זברה ג'ירף וצב המשוחחים ביניהם על נקודות, פסים ומשבצות.
שירים על פילה מנוזלת (לאה גולדברג), זבוב שעזב לבלי שוב (מיריק שניר), החתול בלעם שלתוך פיהוק נעלם (נורית זרחי), הסוד של הקיפוד (רות אורן), זברה וג'ירף מפטפטים על נקודות ועל פסים (שלומית כהן אסיף), הכלב שנולד עם נעל  בפה (תלמה אליגון-רוז), זנבות שנקשר (שירה גפן).
מוסיקלית, לא נולד אלבום מהפכני לילדים בנוסח "הכבש ה-16". הלחנים של ענבל סמדר הנתמכים בעיבודים מעולים של טל בלכרוביץ' – הם ברוח המסורת ה"בטוחה" של שירי הילדים. מעלתם –בהמחשה טובה, בעושר המוסיקלי, בתיאטרליות שימושית. בסיפורים בין השירים. לא להיטים. לא שירי ילדים לנצח, אלא שירים ש"מתחשבים בגיל", שיש לשוחח עליהם עם הזאטוט, לחלוק חוויית הסיפור, לגעת בפרטים וגם לשיר איתם באינטימיות, מעין אנטיתזה לפסטיבלי הילדים.

שירים: סוד, יפי של צפרדע, זברה ג'ירף וצב – בוקר, שני פרפרים, החתול בלעם, ציף-ציף-ציף, קשרים, לאיבוד הלך לי זבוב, זברה, ג'יף וצב  -צהרים, שלושה צבים, לפילה יש נזלת, חילזון, הדב חולה, שיירה של נמלים ונמלה, הכלב שנולד עם נעל בפה, האריה, אמא אומרת שאני אפרוח, הסוסה הקטנה שעפה, לולה שבלולה.
לחנים: ענבל סמדר, עיבודים והפקה מוסיקלית: טל בלכרוביץ'.
שרים ומספרים: ענבל סמדר, טל בלכרוביץ', מוני מושונוב, מולי שולמן ומקהלת העפרוני

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן