0Y0A7743

ההופעה

אליס קופר

אמפי פארק רעננה
4/5

השאו של אליס קופר הסתיים בהתגוששות בין דונלד טרמפ להילרי קלינטון. הילרי ריסקה אותו. השיר נקרא Elected. קופר בחולצה Alice Cooper For President – צדק. אם אחד כמו טרמפ מועמד לנשיאות ארה"ב, אין שום סיבה, שהוא (אליס) לא ירוץ לבחירות. אחרי ההופעה המטורפת בפארק של רעננה, לא הייתי פוסל על הסף את מועמדותו.
אליס קופר, כמו תמיד, מאופר דו-מיני כבד,  איפור שהופך אותו מפלצתי יותר בגילו, בא לתת את הצגת ה – shock rocker שלו. הרוק נשאר. ה-Shock פחת, אבל עדיין זה תיאטרון הורור נדיר על בימות הרוק. סטירה במיטבה עתירת פירוטכניקה, קסמים מופע סדו ועוד. פרט לכך – מגיעים הלהיטים הגדולים מכל הזמנים, ויש לו. הזמן מבחינתו של אליס קופר אינו גורם משבש.  כדי להיות יותר רלוונטי, הוא מקדיש 4 גרסאות כיסוי לארבעה אייקוני רוק, שאינם עוד בעולם הזה – קית' מון מ"המי", ג'ימי הנדריקס, למי קילמיסטר מ"מוטורהד" ודיוויד בואי.
האיש אמנם בן 68, אבל מתקפת 3 גיטרות לצידו מצעירה אותו בשלושים שנה. בכלל, הוא "ביטח" את ההצגה בנגנים מיומנים להדהים – ניטה שטראוס על גיטרה חשמלית – בשלל פוזות ששום גיטריסט גבר לא יכול לעשות, וגם טומי הנריקסן וראיין רוקסי עושים לו הערב.
אלימות, ברוטליות, זוועות, בית משוגעים. אל תקחו ללב ולריאות. האיש עובד בשביל הפאן. הלהיטים מתודלקים ברוק אוקטן גבוה של פעם. קופר כמו הסטונס הוא מענקי השורדים ברוק. צריכים לראות את ההופעה שלו כדי להבין, שהמנועים של מי שמכונה – The Godfather of Shock Rock, עובדים בתאוצת מקסימום. הוצאה להורג בגיליוטינה, דם על החולצה. קסמים. סטיות. אש ותמרות עשן. זה עדיין עובד? הבנאדם בכל זאת התבגר. האם אי אפשר להסתפק רק במוסיקה אחרי כל השנים התיאטרליות?
לקופר יש די והותר  תחמושת מוסיקלית, שתרצה את הקשישים, שזוכרים לו חסד מ – No More Mr. Nice Guy דרך Billion Dollar Babies ו – School's Out עם תוספת של Another Brick In The Wall מתוך "החומה" של פינק פלויד. הרוק המטאלי שלו קופר עדיין עובד בשילוב של Raw רוק, ריפים פשוטים ומאוד מהוקצעים, קול מחוספס מלא הבעה, מלודיות קליטות ורמת נגינה חבל"ז. רוק נ'רול הכי בסיסי, אבל אותנטי עד הסוף, סוחף ומלהיב.
מצד שני, אליס קופר יודע שבלי ההורור שאו של  פרנקנשטיין, הוא אינו אליס קופר. אכן, פרנקנשטיין  הגיע במופע אימים קרקסי באקט של הצדעה לסרטי הז'אנר בהשראת וינסנט פרייס, השחקן המוכר מסרטי האימה. גם אם ההצגה של קופר נראית מעט אנכרוניסטית, עדיין זהו תיאטרון שמעניק לרוק שלו ערך מוסף של ממש, אפילו מלהיב.

צילום: מרגלית חרסונסקי 

The Black Widow

No More Mr. Nice Guy

Under My Wheels

Billion Dollar Babies

Woman of Mass Distraction

Poison

(w/Nita Strauss guitar solo at the beginning)

Halo of Flies

Feed My Frankenstein

Cold Ethyl

Only Women Bleed

Guilty

Ballad of Dwight Fry

Killer

I Love the Dead

Under the Bed

Pinball Wizard (The Who Cover)

Fire (the Jimi Hendrix Experiebce Cover)

Suffragette City (David Bowie Cover)

Ace of Spades (Motorhead Cover)

I'm Eighteen

School's Out (Another Brick In The Wall)

Encore:

Elected

וידיאו: School's Out

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן