ארז לב ארי

געגועים לאריס סאן

ארז לב ארי

"האורח" – ארז לב ארי והחליפות מארחים את אריס סאן
/5

געגועים לאריס סאן. זה תופס את ארז לב ארי 25 שנה אחרי מותו של מי שנחשב מלך המוסיקה היוונית המקומי בשישים ובשבעים. לב ארי מעלה את סאן באוב. הוא מזמין אותו להיות אורח בתוכנית חדשה, המוקדשת לשיריו וללהיטים יווניים אחרים.
תזכורת? "מים לא לגמתי עיניים לא עצמתי/ אוכל לא טעמתי חלמתי וחלמתי/ מול קרני הסהר את לבבי השחתי/ אין אני אני מאז את לי סיגל"  מי לא מכיר את סיגל. אחד מלהיטי הענק של אריס סאן. מוסיקה יוונית בעברית,
ולמי שעדיין לא מזהה: בקיץ 1957 מגיע לארץ זמר יווני לא מוכר העונה לשם אריסטידיס סאינאנס. לימים – אריס סאן. הזמר היווני הכי מפורסם במחוזותינו, שאת מירב שנותיו האחרונות לפני מותו ב-1992 – עשה בארה"ב, במועדון שלו בניו-יורק.
אריס סאן הטביע חותמו בתרבות המוסיקלית המקומית – בסגנון פריטה בגיטרה חשמלית שהזכיר את הבוזוקי ששימש השראה ומקור חיקוי לדור של גיטריסטים שניגנו פופ ורוק בהשפעה ים-תיכונית.
ארז לב ארי מגשים עכשיו געגועיו לאריס, לימי ה"דאם דאם", וה"בום פאם",  בפרויקט – "האורח" שכותרתו המשנית היא: "ארז והחליפות מארחים את אריס סאן".
לב ארי
כתב שירים ללחנים של סאן  ביניהם – הסינגל הראשון "די  לי" העוסק במהות האדם בעידן המודרני על רקע אהבתו הפרטית: "מרוב האפליקציה והאינפורמציה איבדנו קשר איבדנו אוריינטציה גם התמימות היא רק מניפולציה".
ארז לב ארי :"הסיפור שלי עם אריס סאן החל כבר בילדותי בקריות של סוף שנות ה-70 כשהייתי רואה אותו עם הגיטרה החשמלית שלו בטלוויזיה בשחור לבן. נדמה לי שזו היתה הפעם הראשונה שראיתי גיטרה חשמלית והתאהבתי בה. האיש והגיטרה הילכו עליי קסם כל פעם שהם הופיעו בטלוויזיה כמו כישוף. מגיל מאד צעיר הגיטרה היתה לי מפלט וחברה טובה שמילאה את החלל  וככה גם גיבורי הגיטרה שאריס היה אחד בולט מהם, היו גיבורים שלי"

מילים: ארז לב ארי. לחן: אפוסטולוס קלדרס .Apostolos Kaldaras 

(יצירה מקורית: ochi cohi me paratas)

עיבוד: ארז לב ארי ופטריק סבג.

הפקה מוזיקלית: ארז לב ארי ופטריק סבג.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן