ברי סחרוף בלקן ביט בוקס - לובסטר

לובסטר

ברי סחרוף ובלקן ביט בוקס

מילים: גלעד כהנא לחן: תומר יוסף, תמיר מוסקט, אורי קפלן, אסף תלמודי וברי סחרוף הפקה מוזיקלית: בלקן ביט בוקס וברי סחרוף
4.5/5

ברי סחרוף ובלקן ביט בוקס מנסים להפיח חיים בטקסט לא פשוט, שמורכב מסיפור והגות, סוג של העמדת ראי מול חברה, שנע על ציר השמחה – אלימות עם רמז דק של כמיהה לשינוי. השיר נפתח בתמונה סוריאליסטית של מסיבת אוכל באולם ארועים. הנוכחים מתוארים כזאבים רעבים שלופי לשונות.ממתינים למנות. שלושת הבתים הבאים הם מעין פילוסופיה על החיים. האדם  שהולך על קרח – בורח ממה שעלול להמיסו (הסיר הבוער). הוא נמצא בסכנה, אבל ההתמודדות שלו מתבטאת במילים המוכרות והסתמיות השגורות כ"כ במקומותנו – "אחר כך נסתדר", המסמלת את תרבות ה"סמוך" המקומית. העשן והאש אינם מופיעים כאן במשמעות "אין עשן בלי אש", אלא כהיבט על החיים: העשן מהווה אנלוגיה לדיבורים, והאש – למעשים. ה"גיבור" בשיר מעודד את עצמו – צריך יותר לעשות, פחות לדבר, פחות עשן יותר אש. הבית החמישי חוזר לתמונת הארוע, שפתחה את השיר, השמתארת מציאות מקומית מוכרת: המסיבה נפתחת בצחוקים, אבל מסתיימת באלימות קשה.
המוסיקה והשירה הן נסיון להפוך את הנרטיב לגרוב אתנו רוקיסטי המשרת את התוכן. השיר מתנגן וקולח בשירתם של תומר יוסף וברי סחרוף.  יש לקוות שהקהל לא ירקוד את השיר בלי לרדת ראשית למשמעוויות שלו. זה אינו שיר חאפלה, למרות שהוא נוגע באירוע מהסוג הזה. השילוב של ברי סחרוף ובלקן ביט בוקס מייצר קודם כל תחושה של מתח דרמטי במסיבה שהיא לא באמת שמחה, אלא  מסיבה אפלולית. מבחינה זו, קיימת קורלציה בין המילים והמוסיקה.

שולחנות ערוכים/ סכינים נוצצות/ הם כולם רעבים/ מחכים למנות/ זאבים זאבים/ השיניים חדות/ הם שעות מחכים/ ושולפים לשונות
הוא הולך על קרח/ אין ברירה, בורח/ מן הסיר שכך בוער/ אחר כך נסתדר
איזה טיפש? שלא רואה ש/ אסור להתייאש/ תמיד חושש שלא עושה/ די עם עשן, רוצה כבר אש/ האם כל כך תמים הלב?/ לאכול את הכובע/ כמה פעמים כאב?/ עוד כובע, עוד כובע
הוא הולך על קרח/ אין ברירה, בורח/ מן הסיר שכך בוער/ אחר כך נסתדר/ די עם העשן/ רוצה כבר אש/ אסור להתייאש
זה מתחיל בצחוקים/ אז הופך למכות/ משפטים נשברים/ ומילים שחותכות/ מה היה לא זוכרים/ השיניים נופלות/ הרעב העלים/ את כל הטובות
אסור להתייאש/ די עם העשן/ רוצה כבר אש

**** בלקן ביט בוקס וסחרוף ימשיכו את שיתוף הפעולה המסקרן במהלך הקיץ גם על הבמה בשתי הופעות תחת כיפת השמיים. חמישי 26.7, פארק אשכול – במסגרת "לילות קיץ בצפון הנגב". חמישי 9.8, נמל קיסריה – במסגרת "לילות אהבה בקיסריה".

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן