בע אלון - מחפש שמיים

מחפש שמיים

גבע אלון

הפקה עצמאית
3.5/5

29גבע אלון מחפש שמיים, כי משהו על הקרקע השתבש לו. "לאנשים אין פעם/  מחפשים עוד טעם/ אני רץ איתם" הוא שר בפתח האלבום. קול גבוה  מקונן, נימת יאוש. על חיים ללא מחר ברור, ללא יכולת להכות שורש. עוצמת אובדן התקווה מקבלת ביטוי בעיבוד אווירה נהדר לגיטרה שמצטרף לנרטיב. ב"בא הביתה לפעמים", אלון מחליף הילוך לשיר קצבי כדי לשיר על ניתוק וחוסר יציבות. התחושה קיימת, אבל השיר לא מתפתח ליצירה שלמה, מורכבת יותר שתעצים את התחושה הזו. גם ב"דניאל" המוסיקה מכניסה למצברוח נוגה. גבע אלון שר על דניאל המבקש אהבה –  ש"פורש ידיים לחבק כל מי שבא". המנגינה, הקצב, סולו הגיטרה, הטון האחיד (ללא עליות דרמטיות)  משאירים אותך באותה תחושה עגמומית של הזמר-המספר, שלוקח מרחק מן הסיפור כדי לחשוף משהו מהפרספקטיבה שלו על הסיפור של דניאל, כשהוא מתקרב לעין גב. גבע אלון נשאר באזור דמדומים שחושף טפח ומסתיר טפחיים. תן לדמיון לייצר את הסיפור. האם המוסיקה מספיק חזקה כדי לצרף אותנו לסיפור? בכך אני מטיל ספק. מצד שני, בשירה ובמוסיקה יש אמת, שמגבירה את הסקרנות. (גבע אלון צירף את הסיפור בטקסט נפרד עם הסינגל, אך המאזין אינו מודע לו). "זה הזמן" הוא טקסט אקראי לא מפותח דיו טקסטואלית ומוסיקלית שאומר "זה הזמן לעזוב הכל להיות הכל".
גבע אלון סומך על צליל הגיטרה והעיבודים שישלימו את הנרטיבים שהוא מנסה לשדר, אבל  יפה ככל שיהיה, הגיטרה אינה יכולה לחפות על דלות שיר כמו "לילות קטנים", שמסתכם בדילמה אם ללבוש ארוך או קצר בלילות האביב. יותר מעניין ומיוחד –  "אירופה" על פגישה-ספק-פגישה – "כנראה שנפגשנו פעם באירופה בגלגול אחר/ לא ידעתי כמה את איתי מההתחלה". גם כאן מוסיקה וטון המשדרים עצבות, אבל הסיפור האישי מצליח לחלחל. גם ב"את שם" מצליח אלון להעביר את תחושת הנתק והגעגוע למישהי שנמצאת רחוק, והתשוקה לחזור איתה לבית עם "אור חדש" – מהשירים הטובים באלבום. השירה והעיבוד לגיטרות מעצימים את התחושה.
ב"מחפש שמיים" עוברים לרוקנ'רול, שיר על "ערב יפה מלא אנשים" שכולם נהנים בו, אלא שהוא מרגיש ניכור, מחפש להתרומם מעל. שינוי האווירה הוא רק  רקע לתחושה הפנימית. "פורטוגל" בסיום הוא בלדת רוק שמחזירה למסלול האווירה השולט באלבום בזרם תודעה על חיים לא יציבים כחלק מנסיון "להיות חופשי" – "אני בא והולך והם נשארים" – רוק פסיכדלי שמשאר את גבע אלון על תדר אמוציונאלי אותנטי, הגם שהשיר עצמו אינו מרגעי השיא באלבום.
"מחפש שמיים" הוא  אלבום הסולו השני של גבע אלון בעברית אחרי "תהיי איתי", שהיה מסע זיכרונות החולף על פני תחנות חיים, בין מציאות לחלום. בין הכאן לשם, בין העכשיו לאתמול. הפעם התחושה היא של אלבום פחות טוב מקודמו – הגם שאלון נשמע מזדהה עם התכנים שבו,  הוא לא הצליח להגיע לרמת מורכבות השירים – גם בסיפורים ובאיכותם הלירית, גם במוסיקה.

שירים: אין פעם, בא הביתה, דניאל, זה הזמן, לילות קטנים, אירופה, את שם, מחפש שמיים, פורטוגל.
הפקה מוזיקלית: גבע אלון עיבודים: גבע אלון, עמיר ג'נגו רוסיאנו, אסף רייז, אורי וינוקור

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן