עיון ביקורת

ג'ינג'יות, יונתן (מילים: תמיר אלברט לחן: אמיר צורף ותמיר אלברט, אוגוסט 2018)

מוסיקה ישראלית, סינגלים חדשים, שירים חדשים

טקסט הזוי, עמוס תיאורים ביזאריים שלא עשה לי כלום. הכותבים רוצים אולי לתאר אהבה שבורה, ומטביעים עצמם בדימיון סולריאליסטי, בדימויים אקראיים ובתיאורים הזויים. רוק, לטעמי, אינו הולך עם שירה פלצנית. קחו דוגמאות מברי סחרוף, מערן צור, מפורטיס. "ג'ינגיות" מסבכים ומסתבכים בתמליל עקר מנוכר ולא מעניין, שנשען איכשהו על שתי שורות: "כל מה שנאר ממך/ זיכרון שכואב/ כל מה שהשארת ממך שילך וידהה". השורה הזו מלודית להפליא, מתיידדת עם האוזן, כמו המוסיקה בכללה שמשדרת רכות מלנכולית. הקשר בין המילים למוסיקה יותר ממקרי בהחלט. אמיר צורף ותמיר אלברט מנסים לחדש את ג'ינג'יות, ההרכב שהוציא אלבום אחד (1994), אלא שהנסיון לכתוב Poetry, נשמע לא יותר מיוהרה טקסטואלית, שאינה מגעת, בטח לא נוגעת.

ראיתי חיילים/ סוחבים חלומות כמו גיבנת
במסע אלונקות מפוסל/ וילד שחולם להיות
וראיתי נשים חולמות/ על כיתת צלמים
נעים בעקבותן כגל/ קיר הוצאה להורג ושרוט השם שלך
וחץ

כל מה שנשאר ממך/ זיכרון שכואב
כל מה שהשארת ממך/ שילך וידהה

וראיתי לוע הר געש מתפרץ/ שם עמדת לבושה קומבינזון שחור מעיל ודגל
חיפשת בעיניים רושפות/ ומצאת אותי מוטבע
בחתיכת מראה שבורה/ שנפלה בטעות מהלב

כשהתעוררתי היית לוליינית/ תלויה מעל ראשי
יורקת קליפות לעיניי/ ולץ שרוקד למתים ששטים בנהר
חצי אדם חצי כלב מילל/ על צוללת שוקעת במאונך
ורשום עליה השמות שלנו/ וחץ בלב

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

One thought on “יונתן

  1. שיר זה פורמאט קשה. לכתוב לו מילים מענינות זה עוד יותר קשה והג'ינג'יות מצליחים. גאונות מוסיקלית עם פואטיקה צרופה זה אקסטרה.
    (עודד צדר)(02/11/2018)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


5 − 4 =