דורין דנאי - מצב עדין

מצב עדין

דורין דנאי

הפקה עצמאית
4/5

דורין דנאי שרה שרה עדין, מהורהר, מלנכולי לייט אבל היא יכולה גם אחרת. מה שמסתמן אצל  דנאי  הוא חיבור אותנטי בין היוצרת והזמרת. נועדו זו לזו. שישה שירים, כלומר EP, שנפתח איטי, מצב עדין, אווירה עשנה. שיר על הפער בין "המראה המזויף" של הבנאדם ובין מה שהוא חש בפנים. דנאי שרה בטון עצוב "אין יכולת להתמודד", שורה שבסדנה לכתיבה יוצרת יהיו  מורים שלא יאהבו, כי היא פרוזאית מדי. כמעט באותו טון קודר – "ביחד לבד" על מצב של אהבה נכזבת, מבוצע עם איזשהו "קפיצה" צורמת בקול ב"איך הלך וסכר את פי".
אני מעדיף שיר כמו "בית במדבר" על פני העגמומי והמדוכדך. המילים הן של דורין. הלחן של ענת אלפן חזות. שיר בנוי לתלפיות על יחסים בין אנשים שונים-דומים – "אני דומה לו, ואנחנו כל כך שונים", שרה דנאי בהתכוונות גדולה. שיר אל אהבה, שהופכת עניינים גשמיים לחסרי משמעות, כזו שמתגברת על כל הפערים והופכת כל מקום לבית וכל אוהל לארמון. "בשממה הלב שלו יהיה לי בית", מסיימת דנאי בעדינות כמעט מלוחשת. המנגינה יפהפיה, ההבעה – מיתרים שנוגעים בלב. זה שיר שמגלה זמרת.
כיוון אחר – "טוב לי" פולק-קאנטרי אקוסטי מחויך עד משעשע -על מי שחוזר אליה הביתה בטיסה מחו"ל. מה שהוא מסתיר למרות ה"בייבי איי לאב יו" וההפתעה שהיא מכינה לו. שיר תיאטרלי שמעורר את ההאזנה לאי.פי בצורה כמעט בלתי צפויה.  Don't Leave  (באנגלית) אינו מהביצועים המשובחים בתקליט. "האהבה הזאת" מחזירה למצב הרוח המלנכולי של הפתיחה בליווי הפסנתר המוגן יפה ע"י מורן מייזלס. "לפעמים צריך להתרחק  – כד לראות כל כך ברור", על סופה של אהבה. כאן זוהי דורין דנאי נטו. הנרטיב מגיע ממקום אמיתי. בסוף הסיפור הזה אני איתה. בינתיים זה ה- EP. אמתין בסבלנות לאלבום שלה. יש כאן כישרון, יש כאן יוצרת. יש כאן זמרת.

שירים: מצב עדין, ביחד לבד, טוב לי, בית במדבר, Don't Leave, האהבה הזאת
נגנים: מורן מייזלס – פסנתר, קלידים, אוהד כץ – גיטרות, עומר קנת – בס, אמיר גנוסר – תופים וכלי הקשה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן