דם, יזע ודמעות

דם יזע ודמעות הלהיטים הגדולים

כשאני שומע היום את השירים האלה, תחושת דג'ה וו נהדרת מציפה אותך.

סוני
4/5

"מה שעולה … חייב לרדת" אומר השיר "ספינינג וויל", מהלהיטים הגדולים באוסף של ההרכב שהיה בבחינת אחד המאסטים שלי בסוף השישים תחילת השבעים. ואמנם, זה מה שקרה לסגנון שההרכב "דם, יזע ודמעות"  ייצר אז – פיוז'ן של ג'אז ורוק. הוא עלה בגדול לפסגה, וירד ממנה למדרון התלול. אבל כשאני שומע היום את השירים האלה, תחושת דג'ה וו נהדרת מציפה אותך. קולו הנשמתי-בלוזי של הזמר הראשי – דיוויד קלייטון תומאס (בצילום עכשווי) נחקק חזק בזיכרון, במיוחד בשיר של היוצרת המחוננת לורה ניירו And When I Die, כמו גם השיר שידו הייתה בו Spinning Wheel.  אין ספק שהטון של תומאס עיצב את הסאונד של ההרכב, אבל לא רק. גם העיבודים נחשבו נועזים וחדשניים.
"דם, יזע ודמעות" היו מקוריים ומיוחדים כי הם לא הלכו בתלם מיינסטרימי ויצרו חידוש – תפירה של אלמנטים ג'אזים לרוק. הסגנון ישב חזק על עיבודים לכלי נשיפה אנרגתיים, ב-   Go Down Gamblin' וכאמור על הנוכחות הקולית של קלייטון-תומאס
האוסף מציע את השירים הכי מוכרים של "דם, יזע ודמעות", רובם הצליחו להימלט מחוק ההתיישנות. אמרתי דוגמיות בסיסיות – כי עורכי האוסף הלכו על ההקלטות הראשוניות-המקוריות, בלי לנסות גרסאות אחרות של הלהקה. אחד משירי הסלואו היותר רומנטיים-דרמטיים שעמדו במבחן הזמן – I Love You More Than You'll Ever Know של אל קופר. הלהקה הצליחה לגוון בהכנסת אלמנטים שונים כמו צליל לטיני ב-  Lucretia Mac Evil ומצד אחר זה הבלוז של בילי הולידיי – God Bless The Child שגם הוא מקבל בעיבוד מפנה במעבר במקצב לטיני בעיבוד לביג באנד ג'אזי, וזה ללא ספק אחד העיבודים המרתקים באלבום האוסף. ואחרי כל השנים האלו – זה עדיין אוסף מאסט.

 

1. You've Made Me So Very Happy
  2. I Can't Quit Her
  3. Go Down Gamblin'
  4. Hi-De-Ho That Old Sweet Roll
  5. Sometimes In Winter
  6. And When I Die
  7. Spinning Wheel
  8. "Lisa, Listen To Me"
  9. I Love You More Than You'll Ever Know
  10. Lucretia Mac Evil
  11. God Bless The Child
  12. So Long Dixie

  13. More And More

וידיאו "God Bless The Child" 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן