הפרויקט של רביבו - אמונה

אמונה

הפרויקט של רביבו

הפקה עצמאית
3.5/5

הפתיחה היא תפילה בסולם מינורי – "מודה לפניך על הכל אלוקי", לחן יפה של חברי הפרויקט בעיבוד והפקה של רביב רם בן מנחם. האם "הפרויקט של רביבו" זנח את מתכון מחרוזות הקאברים? – ממש לא.  שמונה הדקות של מחרוזת "יודוך רעיוני" מחזירים לכור מחצבתם.  סוסים מנצחים לא מחליפים. צאו איתם לחאפלה. הצטרפו ל"הביאני אל בית היין" במבטא תימני ובהמשך ל"שמח" בני" ול"דרור יקרא". בגדול: בלון הניסוי של הפתיחה יישאר בלון ניסוי. אם שמעתם את האלבומים הקודמים של הפרויקט – שמעתם את האלבום הזה. לזכותם ייאמר כי גם אם גל המחרוזות דעך – הם ממשיכים לרכב עליו בדבקות,  כמי שרשמו פטנט על הרעיון. מבחינתם עיסקה מצוינת: נוסחה שממשיכה לתדלק את הקריירה שלהם. את הפרויקט של רביבו לא יזמינו לאירועים כדי שיזמרו תפילת "מודה לפניך". מצד שני: כמה אפשר לשמוע את המחרוזות האלו? האוזניים מייחלות לאיזשהו שינוי, הברקות.
הם מאטים קצב לטובת הרמוניות נוגות עטופות בצליל מיתרים. במחרוזת "אדון עולם" של עוזי חיטמן. אין כאן עניין של "אשכנזיות" ו"מזרחיות". חיטמן חובר לאיתן מסורי של "אלוהים נתן לך במתנה" ול"ברכנו" ול"רק אליך אלוקי" בלחניו של אביהו מדינה.
אשכנזיות? קחו את מחרוזת "יעוד ישמע" בשיתוף להקת הילדים הקינדרלעך. ה"היי היי היי" וה"לייל יי ליי" מעידים כי כוח רביבו עושה שלום במקומותיו במעבר נלהב משדות המזרח למוסיקה חסידית.
הלחנים המסורתיים אלה ששייכים ל"נחלת הכלל" מולידים שעטנז בין האקצנט הימני למקצבים ים תיכוניים ולהרמוניות מערביות במחרוזת "נגילה הללויה".
צליל הקלרינט של בוריס חיימוב  מקשט  את פתיחת "צור משלו" במחרוזת "מי האיש". גם כאן מטשטשים הגבולות בין מזרח ומערב. צליל גיטרות חשמליות פותח את "מחרוזת כל העולם" הפעם בעיבוד רוק-פאנקי. גם כאן החסידי  נכנס בגדול לייצר מעגלים כל ישראליים בסיוע הקינדרלעך. השירה התימנית האותנטית חוזרת למשכן של רביבו ב"מחרוזת סליחות" לקראת סיום בשירה אותנטית ובעיבוד אקוסטי יפהפה. שירת "ירושלים של זהב" ברצועת הבונוס בסיום פוגעת בקוהרנטיות של האלבום. חבל.
"הפרויקט של רביבו" אינם מתחדשים, אבל נשארים נאמנים לזמר המסורתי. ככה שרו בבית סבא וסבתא, והמיחזור בעיבודי מוסיקת עולם קולחים ומשיבים  רוח במפרשי השירים כדי לבדל  אותם מהפופ הים תיכוני העכשווי המנסה להתהדר ב"שורשים" וב"מסורת".

הפרויקט של רביבו הם: רביב רם בן מנחם, ניר בן מנחם, אלירן צור. עיבודים והפקה מוסיקלית: רביב רם בן מנחם.

שירים ומחרוזות: מלך חי וקיים, מחרוזת יודוך רעיוני, מחרוזת אדון עולם, מחרוזת עוד ישמע, מחרוזת נגילה הללויה, מחרוזת מי האיש, מחרוזת כל העולם, מחרוזת סליחות. רצועות בונוס: מחרוזת שבת, ירושלים של זהב.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן