עיון ביקורת
לרכישה >>

הראל סקעת, אהבה מסובבת הכל (אן.אם.סי, אפריל 2017)

מוסיקה ישראלית

פעם כתבתי, שהראל סקעת הוא זמר הרגש הכי מוצלח של הפופ המיינסטרימי המקומי. כשמאזינים ל-20 השירים, מתברר כי אמנם  לכול אורך עשר השנים האחרונות, סקעת התרחק מכל דבר שנגוע באלטרנטיבי. הוא המתקד בעיקר בפופ רומנטי – החל ממתכוני השנסון של העשור הקודם ("מילים", "ואת") ועד השירים הקצביים, שלקחו אותו למסלול דאנס  כ"תהיה לי אהבה" בעיבוד ובהפקה של רן שם טוב הנתמך בביטים מעודכנים, "בוקר טוב מותק" בהפקה מכוונת רחבות של Henree, שיר שמכיל את שתי המגמות הגלומות בסקעת –  הרומנטית סולידית וגם הקצבית רקידה, ומתברר שאין כאן סתירה. האכזבה היא מהנטייה שלו להתמסחרות בשירים כ"אנחנו פה" שכתב בשיתוף עם הלהיטן אבי אוחיון – טקסט מרוח שעולה על מסלול אינסטנט ים תיכוני בטוח.
סקעת התקרב יותר אל עצמו בשירי כמו "המאה ה-21" בטון מדוכדך שהופך לזעקה דרמטית המבטאת יאוש מלחץ נפשי וב"בום" בטון דואב-נוגה, משכנע שמוצא פיו הוא סיסמוגרף של מיתרי ליבו. גם "צמרמורת" נשמע כשיר שהותאם במדויק לסקעת, על משבר יחסים הזורם באפיק פופ האהוב על הזמר בתזמור המתאם ככפפה ליד. כנ"ל "שיבואו עלינו" של נתן גושן – מינון נכון של שירת רגש, וניכר שסקעת מנסה להתקרב אל עצמו. למעשה, זהו מבחנו של זמר טוב – לא רק הקול (המצוין), לא רק מנעד הרגש, אלא היכולת לקרב שירים את עולמו הפנימי בלי לקרוץ למגמות אופנתיות הקורצות לפלחי קהל מסוימים.

שירים: אהבה מסובבת הכל, עכשיו, תהיה לי אהבה, אנחנו פה, כל הציפורים, בוקר טוב מותק, את לי הכל, בום, ואת , מילים, עוד יאיר לי, הרוח תשנה את כיוונה, המאה העשרים ואחת, שיבואו עלינו, משהו ממני, ואם הוא ילך, כמה עוד אפשר, צמרמורת, הנני כאן, בדידות (שלכת)

וידיאו: שיבואו עלינו

דירוג:
שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


+ 7 = 12