2 השלושרים

האלבום המקורי + בונוסים ו-DVD הד-ארצי, אן.אם.סי

השלושרים

סדרת סימני דרך 1969
4/5

צודק חנן יובל בהקדמה לדיסק: לא רק שמתייחסים ל"השלושרים" כאל נוסטלגיה. השירים ששמעתי, הלהיטים, הבונוסים, גם סרטי השחור-לבן הישנים מהסרטיה של רשות השידור מעוררים בפול ווליום את בלוטות הנוסטלגיה. לראות שלום חנוך, בני אמדורסקי וחנן יובל לפני איזה ארבעים שנה עושים חזרות על כסאות נוח בגג תל-אביבי, או דוהרים ברכבת לצלילי "ציף ציף על הרציף" (תוכנית של רשות השידור על הלהקה מ-1970) לראות את חנן יובל מתקשה לשיר את "צרות טובות" באולפן ושלום חנוך – הסיגריה הנצחית – מתבונן בו מאחורי הזכוכית ועוזר לטכנאי הקול לסובב כפתורים –  מה זה אם לא תמצית הנוסטלגיה.
מה חיבר את חנן יובל, שלום חנוך ובני אמדורסקי ז"ל לשלישייה? אופנת השלישיות של הימים ההם? (הגשש, גשר הירקון, התאומים) נכון שחנן ושלום היו בוגרי להקת הנח"ל – אבל זה היה אולי המכנה המשותף היחיד ביניהם. מצד אחר: מי חשב אז על משהו כמו להקת Rock? אנחנו עדיין בימי המוסיקה של ישראל תמימה משהו, בוב דילן עדיין לא כאן. הביטלס – קסם בריטי שהגיע בתקליטים. הלהקה הצבאית מתחברת עם השנסון הצרפתי, עם שיר העם ועם המלחין ה"ארצישראלי.".
השלושרים הצליחו לייצר הרמוניות קוליות מרשימות  ונהנו מעיבודיו של מישה סגל, אחד המוסיקאים המחוננים בשנות השישים. הם לקחו שירים מירון לונדון, מיורם טהרלב, משמרית אור, מיהונתן גפן, מיענקל'ה רוטבליט. לחנים – חלקם הבולט של שלום חנוך ("האוהבים את האביב", "צרות טובות", "מי מפחד מגברת לוין", "לילי שלי", "איפה נטשה ופייר", "בלדה לזבוב") חלק של יאיר רוזנבלום ("לו הייתי פיראט"), יוחנן זראי ("אישה חסידה הייתה"), דני ליטני ("ציף ציף מעל הרציף")
"השלושרים" היו להקת זמר עממית מקומית שלקחה מכל הבא ליד, קצת שנסון, קצת חסידי. פופ. יש נוסטלגיה ויש נוסטלגיה. אני מתרפק בעיקר על "צרות טובות" – סולו של חנן יובל.  על הגוון השנסוני של "מי מפחד גברת לווין", המלודיות המקסימה של "איפה נטאשה ופייר" – סולו של בני אמדורסקי. האם השירים האלה ראויים לחידוש? לא. העריכה הדיגיטלית הטובה מאפשרת לשמר את השלושרים כאיזושהי רוח נוסטלגית חמימה המנשבת מעברם.

וידיאו: לילי שלי

ציף ציף מעל הרציף

מי מפחד מגברת לוין

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן