אנדרה ריו 3

השמאלץ שעושה סולדאאוטים מטורפים

אנדרה ריו

בהיכל מנורה מבטחים באפריל
/5

טוענים שהוא אחד הבלופים הגדולים של עולם המוסיקה, אבל המופע הקלאסי-קל שלו הוא אחד המוצרים המצליחים-נדרשים ביותר בעולם, וגם אם מבקרים יקטלו המופע כאמא והאבא של השמאלץ – עדיין אין כאן שום תרמית. אם שמאלץ – אין כמו אנדרה ריו והתזמורת שלו. הם עושים זאת הכי מרהיב.
אנדרה ריו Andre Rieu (שם מלא: אנדרה ליאון מארי ניקולס ריו). יגיע לכאן עם תזמורתו, Johann Strauss Orchestra,  ל-3 הופעות בהיכל מנורה מבטחים (4-5-7.4.2018), ובין שאר המנגינות שנשמע – ביצוע תזמורתי מחניף ל"ירושלים של זהב".
ריו הוא כנר ומנצח הולנדי, ששינה את מתכונת המוסיקה הקלסית והפך אותה למופע פופ מלא גימיקים וחנופה. ריו עומד כשפניו אל הקהל ומשלהב אותו ככוכב רוק, תוך כדי ניצוח על התזמורת והמקהלה ונגינה בכינורו.
על פי הבילבורד, מגזין עסקי המוזיקה, סיבוב ההופעות התזמורתי שלו באירופה ובאמריקה הלטינית בין יוני לאוקטובר 2015 הניב  19.1 מיליון דולר במכירת כרטיסים.
מלבד וואלסים ואופרות מפורסמות, מנצח ריו על שירי פופ, שירי עם ונעימות מסרטים. לעיתים קרובות הוא מקים הקהל לריקודים ומעודד אותו לשירה. המופע הוא בידור, המשלב גם  הומור סלפסטיק. ריו לא חושש גם מפעלולים שנחשבים "חילול הקודש" במוזיקה הקלאסית הישנה, כמו גרסת סלסה של הסימפוניה החמישית של בטהובן, או ביצוע "או‏לַ‏ה וואלס", מנגינת "הדנובה הכחולה"  של יוהאן שטראוס בסגנון רוק.
בהופעותיו מושקעים סכומי כסף עתק. למשל: בהופעה בדנמרק השתתפו שלוש-מאות נגני חמת חלילים, ובקנדה הוקמה רחבת החלקה על קרח בה הופיעו מחליקים-אקרובטים לצלילי נעימת הסרט טיטניק. התפאורה היא לעיתים ארמון בגודל טבעי. הוא הופיע בין השאר בארמון שנברון בווינה, פארק אפטלינג, הרוג'רס סנטר שבקנדה, הסיטי רדיו מיוזיק הול בניו יורק, אצטדיון דוקלנדס שבאוסטרליה.  ריו הולך גם  על מתכון אצטדיונים, כמו הופעה במלבורן אוסטרליה ל- 38,000 איש. ביולי 2017, לרגל עשור לקונצרטים שלו, הוקרן הקונצרט המפואר שלו ב-1400 בתי קולנוע  בעולם (אירופה, ארה"ב) בו זמנית באמצעות לווין.
המשיכה של ריו להופעות ראווה גרמה לו לא פעם צרות כספיות.לסיבו ההופעות באיצטדיוני העולם ב-2008, ריו עמד על כך הוא רוצה העתק בגודל מלא של ארמון שנברון, בווינה. בגלל גודלו ומורכבותו,  הוא נאלץ לבנות 2 ארמונות כדי להתאים את עצמו ללוח הזמנים שלו. ריו ותזמורתו הופיעו באותה תקופה לקהל של 38,000 במלבורן, אוסטרליה.
"זו היתה חוויה מדהימה", סיפר ריו אבל השאירה אותנו עם חוב של כ -34 מיליון אירו". ריו נאלץ להכריז על פשיטת רגל. מצד שני הוא זכה לפרסום אדיר, וכל הופעותיו בשנה הבאה היו סולד אאוט. "תיקנו את הנזק במאזן רווחים שעמד על  20 מיליון אירו", הוא אמר בעליצות. "אבל הבטחתי לאשתי שלא לעשות את זה שוב."
על הביקורת שכינתה את ההופעה "שמאלצית", אמר ריו:  "אני מעדיף לראות בזה מחמאה,  "אני מנסה ליצור מופע ראווה שבו מוסיקה, תפאורה ותלבושות מייצרים  ערב קסום"
גם אם האלמנטים הקיטשיים גורמים לפעמים למבקרי מוסיקה קלאסיים להתייחס אליו בפחות רצינות, עדיין ריו לא נקטל לחלוטין:  מבקר הגארדיאן" הבריטי כתב בדצמבר 2015 כי  מדובר ב"כנר מצוין  בעל צליל מפואר ומפתה ואישיות בימתית רגועה להפליא ובלתי פורמלית". מאידך, מבקר אחר של  "גארדיאן" טען כי   ריו הפך את הוולסים והפולקות הישנים של שטראוס ושאר יצירות המופת למופע ריקודים ממותק.

(André Rieu – The Godfather Main Title Theme (Live in Italy

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן