טונה. צילום: מרגלית חרסונסקי

טונהפארק השקה

טונה

האנגר 11 נמל ת"א
4.5/5

אם כזו תהיה ההופעה הבאה של טונה – אני מגיע פעם שניה. צפירת ארגעה: זו ככל הנראה, לא תהיה ההופעה הבאה של טונה, לפחות – לא עם כל האורחים שהתארחו. לא ברור אם נקבל את הפירוטכניקה, התאורה, הסרטונים הביוגרפיים והוידיאו, אבל מה כל אלה מול חתן השמחה עצמו. הייתי במעט הופעות ראפ מקומיות כדי לקחת אחריות על המשפט הבא: הופעת הראפ הטובה ביותר במונחים לוקאליים. ההשקעה, האנרגיות, רמת הנגנים.
איתי זבולון (טונה) עשה הכל כדי לתרגם את "טונהפארק" למופע אטרקטיבי, תואם  אלבום של מתיחת גבולות מוסיקליים, שהופכת אותו לאחד האלבומים היותר יצירתיים בראפ המקומי – בטקסטים המיוחדים, בגוונים המוסיקליים, בשירה הדרמטית, בעיבודים ובהפקה, אשר מייצרים סביבה מוסיקלית עשירה.
על השירים כתבתי בביקורת אלבום משבחת (ראו מטה). יש מה להאזין. בשורת סיכום אמרתי: "טונהפארק" הוא אלבום חכם, מהוקצע ואותנטי של אמן ראפ עברי, שמעלה את רכבת השירים שלו על פסי מיינסטרים ודוהר ליעד ההצלחה כמעט בלי לעצור בתחנות. הערב הזה שידר אף הוא את התחושה האותנטית הזו. אמנם לא נפנפתי בידיי בתנועות סימטריות בשיטת העדר, וגם לא שרתי את המילים בשירת יחדיו, אבל אפשר לומר, שזה היה ערב מלהיב ומרתק. אין ספק שההיפ הופ המקומי מצליח להחזיק ראש מעל המים בזכות אמנים כמו איתי זבולון, שעושים ראפ אותנטי ועשיר בתכנים מתוך אהבה אמיתית לז'אנר ובראיה מפוכחת של מציאות אישית וחברתית.

טונה – טונהפארק – ביקורת אלבום

סטליסט: סרט דוקו פתיחה, אבודים בחלל עם A-WA, סרט ערבי (סרט – טונה ילד בגלגל ענק), גלגל ענק, רוק 30 –סולו מקוצר, דברים הולכים להשתנות עם אורטגה, קאובוי עם מיקי גבריאלוב, סחרחורת, דאנג, מרפקים, בסיבוב עם צליל דנין, הכל זה בצוות עם עדי אולמנסקי, רד בנד, על הרכבת, שניצלים + כאן לשבור עם נצ'י נצ', עולם משוגע עם נצ'י נצ'. הדרן: נשאר בחיים, גם זה יעבור, י"א 2

אורחים: A-WA, מיקי גבריאלוב, צליל דנין, אורטגה, עדי אולמנסקי, רדבנד, נצ'י נצ'

צילום: מרגלית חרסונסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן