ישי לוי עכשיו הוא חול

עכשיו הוא חול

ישי לוי

עדן
4.5/5

ארבע שנים אחרי "את" ושנתיים אחרי "עוד יום" – עוד אלבום לישי לוי. אם ב"את" עמיר בניון הטביע חותם, בשני האלבומים האחרונים אין יוצר דומיננטי, גם לא מעבד יחיד שחתום על כל השירים. התמהיל: איזונים ביו בלדות האהבה ושירי קצב ים תיכוניים.
מהשיר הפותח "מבטך" (מאיר גולדברג-שמוליק נויפלד)  בולטות יכולותיו המוכרות כזמר רגש בעל טנור נדיר,  שמפעיל מנעד מסולסל עד עמקי נשמתו. "ניפגש לצהרים" של אופיר כהן מצטיין בפשטותו היפה במילים ובלחן. "אני עף ואת לי כנפיים/ מרחף איתך בשמיים/ ואם לרגע תרפי מידיי/ אצלול אל תהום את שומרת עליי".
"עכשיו הוא חול" של דודו טסה וגלעד כהנא  הוא שיר על אובדן אהבה, שלמות שנשברה – "מה שהיה קודש / עכשיו הוא חול". שורות קצרות מתחברות למבנה לא שגרתי, בעיבוד מיתרים קלאסי שמעצים את הדרמה. מהשירים הטובים של ישי לוי אי-פעם. "מספיק קרוב" של שי רותם ולירון בן שמעון –אהבה מוזרה המתנהלת בנתק  "ברחובות מקבילים" – הוא עוד בלדת אהבה מפעימה מיוחדת באלבום. עוד אחת יפהפייה – "אושר" בדואט עם התגלית הגדולה יוני יעיש, שיאי הסנטימנטליות הלוקחים אותך בשבי הרגש בעיבוד עשיר של נדב ביטון המעצים את המלודרמה ("את האושר שלי שמתי בשתי עינייך/ על התקרה שבחדר שבי ציירתי את יופייך")
מבין השירים הקצביים –תרומה משמעותית של אבי אוחיון בשירים "מדורה בחולות" ללחן של אסף צרויה החורג משירי השמחה הקונבנציונאליים בסיפור ובמבנה,   ו"לא סימפטי" על גבר פרובלמטי שמבקש עוד הזדמנות ממי שכבר אינה עונה לו בעיבוד כמעט קלישאתי המזוהה המאסטרו של הז'אנר – יעקב למאי.
משב רוח הומוריסטי נהדר מגיע מ"נקלטת". חריג בז'אנר שירי החתונה  – על יום הנישואין והימים שלאחריו. אלעד טרבלסי ואסף צרויה הפעילו עין צוחקת בשפה עדכנית כדי לתאר את היום המאושר בחיים שאינו ממש פסגת האושר, מביטים על עתידו של החתן בעין לא מעודדת מרגע שהכלה נכנסת להריון. "תשעה חודשים מעכשיו תעשה טעות – אתה במרפסת" ו"לך תבין אישה עדיין לא מצאו תרופה".
ישי לוי דוהר עם השיר הזה בעיבוד תוסס של אסף צרויה, שמעלה את הסיפור למסלול של שמחה גדולה, אבל מצליח להפעיל גם את העין הצוחקת, הצינית. זהו ניואנס מעניין ומיוחד ברפרטואר שלו, שלראשונה מנסה משהו יותר תיאטרלי הומוריסטי בשיר קצבי, שמביט על יום החתונה בהיבט סטירי מפוכח. השיר מסיים אלבום של בחירות מוצלחות שממנפות את הקריירה של ישי לוי, נכון לעכשיו. ישי לוי יש רק אחד.

שירים: מבטך, ניפגש בצהריים, מדורה בחולות, עכשיו הוא חול, מספיק קרוב, לא סימפטי, אושר (דואט עם יוני יעיש), ריגושים ואשליות, תשובי חזרה, נקלטת, נקלטת – רמיקס

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן