רוי הרגרוב בפעולה

להיזכר בחצוצרן ענק

רוי הרגרוב

/5

החודש הלך לעולמו רוי הרגרוב, מענקי הג'אז של הדור הזה, נגן פורה שסיפק את קול הג'אז שלו על פני אלבומים רבים ובמגוון סגנונות, זכה בשני פרסי גראמי על פני מגוון רחב של סגנונות וזכה בשני גרמי, הרגרוב מת בניו-יורק בגיל 49, כתוצאה מהתקף לב, אחרי שסבל ממחלת כליות קשה.
הרגרוב ללא ספק – אחד מחצצורני הג'אז הגדולים בדורו, גם כסוליסט וגם כחבר בהרכבים. הרגרוב תיבל את הג'אז שלו .בצלילים אפריקניים ולטיניים, R & B, נשמה, פופ, פאנק והיפ הופ.
יליד וואקו, טקסס, הרגרוב התגלה על ידי החצצורן וינטון מרסליס כאשר  ניגן בבית הספר התיכון לאמנויות הבמה בדאלאס. הוא המשיך לברקלי קולג' אופ מיוזיק בבוסטון לפני שעבר לניו סקול בניו-יורק, אז גם החל לנגן בג'אמים במועדונים בעיר, ביניהם הבלו נוט היוקרתי.
הרגרוב הוציא את אלבום הסולו הראשון שלו, "Diamond in the Rough" ב -1990. הוא זכה בגראמי הראשון שלו ב -1998 עם הלהקה האפרו-קובנית של קריסול על האלבום ""Habana." ב -2002 זכה בגראמי נוסף עבור "Directions in Music: Live at Massey Hall" בהשתתפות להקה עם הרבי הנקוק בפסנתר ומייקל ברייקר בסקסופון. האלבום המגוון ביותר מבחינה סגנונית של הרגרוב הוא Roy Hargrove Presents The RH Factor – Hard Groove משנת 2003 בהשתתפות אריקה באדו, קומון, ד'אנגלו.

על שלושה אלבומים של רוי הרגרוב:

Roy Hargrove Presents The RH Factor – Hard Groove

Nothing Serious

Habana

Roy Hargrove Quintet – Strasbourg St Denis

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן