עומר קליין - Fearless Friday

Fearless Friday

עומר קליין

5/5

אלבום חדש של הפסנתרן עומר קליין תמיד מסקרן אותי. אני אוהב את הנגינה העשירה שלו, את המהלכים המבריקים הלא צפויים, את האנרגיות המוספות שהוא משקיע בנגינה, את החיוניות המוסיקלית, את ההמצאה הנועזת.
לא סתם השתמש קליין  ב – Fearless.  האלבום הזה שהוקלט בגרמניה ובצרפת, מראה כמה קליין אינו חושש ללכת על  מוסיקה יצירתית ממדרגה ראשונה, שזה לא יישמע עוד אלבום טריו ג'אז.
עומר קליין יחד עם חגי כהן מילוא – בס, אמיר ברסלר – תופים, (שהחליף את זיו רביץ בשלישייה שלו) מפתיעים  כבר על הפתיחה, בקטע הנושא את שם האלבום,  מוטיב קליט פשוט שמתפתח במהלכי הנגינה מפותלים ופתלתלים, בהם בולטת  נגינת הבס האפקטיבית של מילוא.
 Yemen ו – Nigunn  הם פיתוח אפקטיבי של שני קטעים שהופיעו כבר באלבום הסולו של קליין – Heart Beats משנת 2009, והפעם זוכים להארה מחודשת בפורמט של הטריו.
הקטע הלא מקורי היחיד הוא Azure שהולחן ע"י דיוק אלינגטון ב-1937, והטריו שומר על פשטותו המיוחדת בנגינה קולחת. Shwaye Shwaye הוא קטע קצבי רקיד, שמתפתח מלהיב בשילוב של ניחוח ים תיכוני ומגע לטיני.
קו אווירה מלודי מיוחד קיים בקטעים המלודיים המכניסים למצב רוח  חורפי  מהורהר ומסתורי  – I Guess That’s Why They Call It Falling ו – Calla Lily . ואז יוצאים לשמש בקטע של יופי מלודי וקצבי נדיר – Turquoise Memories, זכרונות בטורקיז מרהיב.
עומר קליין מספר לנו סיפורים ומכניס למהלכי אווירה מגוונים במלודיות, בהרמוניות, במעברים, שהופכים את ההאזנה למענגת. אומר בזהירות, אך לא בהססנות, שאלבום חדש של עומר קליין הוא אירוע ג'אז לא רק במונחים ישראלים.

עומר קליין – פסנתר, חגי כהן מילוא – בס, אמיר ברסלר – תופים

צילומים: מרגלית חרסונסקי

Fearless Friday 
Yemen 
I Guess That's Why They Call It Faling 
Niggun 
Azure 
Shwaye Shwaye 
Calla Lily 
Turquoise Memories 
Dimensions 
Tears On A Bionic Cheek

 

וידיאו:  Niggun צולם ב"חשיפה בינלאומית" ב"צוללת צהובה" בנובמבר 2015

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן