עיון ביקורת

בסוף החודש בפסטיבל הג'אז באילת, שלישיית ג'ושוע רדמן

טרום מופע, מוסיקה ג'אז, מוסיקה ג'אז לייב

לא מוגזם להגיד: ג’ושוע רדמן הוא הקולטריין של תקופתנו. סקסופוניסט יוצר, סגנון אישי, טון חם, אימפרוביזציות מדהימות ואתגרים יצירתיים. ג'ושוע, בנו של הסקסופוניסט האגדי דיואי רדמן, ענק הג'אז שביסס את מעמדו במהלך שנות ה-90 כאחד הסקסופוניסטים הבולטים בג'אז המודרני. הטריו שלו באילת הוא אותו טריו שהופיע בפסטיבל ירושלים ב-2009:  רדמן בסקסופונים, רובן רוג'רס בבס, גרגורי האצ'ינסון – תופים. מנהלים איתו דיאלוג יפהפה, מעין החלפה של רעיונות מוסיקליים.האימפרוביזציה רבת פנים, גם מחויכת משהו כשרובן רוג'רס פורט על הבס. הוא מפיק צליל עשיר מאוד כולל מעין דיאלוג עם המתופף האצ'ינסון. הצליל של רדמן יפהפה, הטריו טרי, רענן, נלהב. מנגן ליגת-על. רדמן – חד ומדויק, המון דמיון, נגינה שנעה בין טון מלודי חם לצליל היי אנרג'י מחוספס ונוקשה. הוא והסקסופון – חד הם. הנגינה הנמרצת מגיעה עד איזור רגליו. לאורך הערב ברכיו מתכופפות לסירוגין כשהוא מנגן סקסופון טנור. מין רפלקס מותנה.  עוצמות מיוחדות של וירטואוזיות ויצירתיות.

על אף שהוא מאוד אוהב לעבוד עם פסנתר, להרכב חסר הפסנתר יש ייחודיות משלו, "יש סוג מסוים של חופש בשלישייה כזאת", אומר רדמן, "חופש במנגינה ובקצב וזה חיבור מאתגר ובולט. לפעמים החיבור מופשט, אבל כשהכל באמת מתקתק, יכולה להתקבל בשלישייה איכות של אלתור חופשי ביותר ומלא עוצמה". רדמן הוא אמן שיודע ליצור איזון מופלא בין המוח והרגש, החשיבה הביקורתית שלו מובילה אותו לשאול את השאלות הנכונות והכריזמה מוסיפה להקסים את הקהל, כפי שתיארו אותו ב"ניו יורק טיימס": "סוד ההצלחה שלו טמון בקשר גלוי הלב שהוא יוצר עם הקהל. זה נשמע אולי מובן מאליו, אין מדובר רק בכישורי הופעה, אלא בהתמדה, רגישות וסוג של אמון מוחלט".

ג'ושוע רדמן סקסופון
רובן רוג'רס בס
גרגורי האצ'ינסון תופים

צילום: יוסמיוסיק

26.8 נמל אילת New Port Arena

שתף דף זהBookmark and Share

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


3 − = 1