barretto12-b

מועדון "זאפה" ת"א

שישיית ריי בארטו

זאפה ת"א
4.5/5

הוא נפטר ממש סמוך להופעתו כאן ב-2006. היינו בהופעה הזו: ריי בארטו, נגן תופי הקונגס, ענק ההקשה של הלטין-ג’אז, התיישב בקדמת הבמה, מה שלא אופייני למתופף. כול חמשת הנגנים רואים את הגב שלו. בארטו קובע עובדות מיהו המנהיג על הבמה. המבחן היא כמובן מה יכול קשיש בן 76 לעשות עם שתי הידייים שלו, האם הוא עדיין בכושר כזה, שהוא יכול להרשות לעצמו להיות הכלי הראשי בהצגה, ולא מדובר בו בסתם כלי אלא בתופי קונגס שדורשים מאמץ פיסי עצום כדי להגיע לוירטואוזיות.לקח לבארטו קטע או שניים להיכנס להילוך שלישי ורביעי.  בהמשך הערב, אתה שוכח מהגיל שלו. בארטו הגיע למועדון עם כול הניסיון ועם כול הנשמה שהוא יכול לתת,  והוא עושה את זה בלהט, עם הרבה הבעות ועוויתות על הפנים, כאילו כול פעימה מגיעה עמוק מהבטן שלו אל התופים. בארטו והשישייה עוברים בהדרגה מלאטין ג’אז לסלסה. או אז מתברר כי ימי קשישותו של איש ההקשה מניו-יורק אינן מביישות את ימי צעירותו.

רוב הערב התבסס על אלבומו האחרון, Time Was Time Is יש לו על הבמה הרכב שיודע לתקשר איתו, שני נשפנים ג’אזיסטים מהאנ.בי איי של הג’אז, חצוצרה וסקסופון, פסנתרן וירטואוז.  לחצוצרה (ג’ו מגנרלי) נותן בארטו משקל יתר, אולי לזכר הימים ששמע לראשונה חיבור בין קצבים לטיניים וג’אז של דיזי גילספי. ואמנם הקטע הראשון בערב הוקדש לגילספי ("דיזי ביזנס") ואחריו הוא לקח את הגוספל "סאמטיים איי פיל לייק מאדרלס צ’יילד" והעניק לו – לא באופן מפתיע קצב של בס ופרקשנס. וזה יצא מיוחד.
הגם שבארטו מנסה ליצור באלאנס עם הנגנים שלו, אין ספק שהוא מכתיב את הקו המוביל. כלומר הקצב הזה, הלטיני,  נותן את הטון, ולקראת סוף הערב, מה שהתחיל כפיור לאטין-ג’אז מחליף צבע לזן של סלסה סוערת.
אין לי ספק שגם בגילו, קרלוס סנטנה לא היה מסרב לתת לבארטו כמה סולואים. הידיים שלו עדיין עובדות חזק, כול כך חזק,  שאחרי הקטע האחרון הוא כבר סירב לחזור להדרן, וזה קרה דווקא כשהתיאבון של הקהל התחיל להתעורר.

שישיית ריי בארטו במועדון "זאפה ת"א. ריי בארטו – קונגס, אדם קולקר – סקסופון, ג’ו מגנרלי – חצוצרה,  רוברט רודריגז – פסנתר,  ריקארדו רודריגז – באס,  וינסנט צ’ריקו – תופים.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן