שלמה ארצי

משואה לכבוד עם ישראל ומירי רגב

שלמה ארצי

/5

שלמה ארצי ידליק משואה בערב יום העצמאות  בטקס הממלכתי בהר הרצל לתפארת מדינת ישראל ולכבודה של  מירי רגב, שרת התרבות, ויו"ר הוועדה לטקסים וסמלים, שבישרה את הבשורה, כאילו מדובר בפרס ישראל.  '"שמחתי לבשר לשלמה ארצי על הבחירה בו להדליק משואה לרגל חגיגות 70 שנה למדינה שלנו", אמרה רגב, והוסיפה: "אני וכל העם בישראל מצדיעים לך ומאחלים לך עוד הרבה שנים של כתיבה ועשיית טוב ב'גן העדן של ילדות', הארץ המובטחת, עליה חלמו ולחמו כה רבים".
לא שמענו ממנה דברי ברכה חמים אישיים ולאומיים כאלה על כל אחד ממדליקי המשואות האחרים. זה ברור: רגב חוגגת עם ועל זמרים בטקטיקה פוליטית פופוליסטית. היא עשתה פרומו ל"אייל גולן קורא לך" בערוץ 24, מהלך שבעקבותיו פרסמה ועדת האתיקה של הכנסת חוות דעת חריפה' לפיה רגב חצתה גבול ביחצנות מסחרית אסורה כאשר קידמה את התכנית של איל גולן. בהחלטה תקדימית, הנחתה ועדת האתיקה את חברי הכנסת להימנע ממסע פרסום ויחסי ציבור של גורמים מסחריים.
אם כך אי אפשר, נוקטת השרה בדרך לגיטמית באמצעות סמכויותיה כי"ר הועדה לטקסים ולסמלים. היא מגייסת את שלמה ארצי להדליק משואה למען הקמפיין הפוליטי שלה. איך בדיוק בוחרים את מדליקי המשואות? לפי פרסומים בעיתונות ("הסוד של משרד התרבות – איך נבחרים מדליקי המשואות" מאת טלי-חרותי סובר 22.4.16) , ניסיונות לקבל את פרוטוקול הוועדה הבוחרת לא הניב תוצאות, ובמשרד התרבות סרבו  להסביר את אופן פעולת הוועדה ונהליה.
מה שברור יותר:  רגב יודעת שארצי הוא קונצנזוס גם בקרב שוחרי הפופ הים תיכוני. יש לה הזדמנות לרקוד על שתי חתונות ממש כמו שהיא רוקדת עם דגל ישראל בקליפ ל"הללויה", השיר שזכה באירוויזיון ב-1979 ועבר שינוי בתוספת שני בתים לכבוד חגיגות השבעים.  גם כאן היא אירגנה לעצמה חגיגה פרטית, כאשר היא היחידה מבין שרי ישראל שנראתה בקליפ. עושה רושם שגב' רגב מצפצפת על כולם בניסיון לְרַצוֹת את "העם", עושה מה שבעיניה – יקנה לה פופולריות. למירי רגב אין ממש אג'נדה אומנותית. אין לה מושג מהי מוזיקה מזרחית כמו שהיא אינה מבינה בצ'כוב, אבל היא יודעת מה כוחם של זמרים כמו אייל גולן ושלמה ארצי לסייע להאדרת תדמיתה הציבורית.

שלמה ארצי – "ארץ חדשה"?

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן