אבישי כהן צילום: מרגלית חרסונסקי

Big Vicious

אבישי כהן

בארבי ת"א
4.5/5

עד היכן  מגעת הורסטיליות של החצוצרן אבישי כהן? כהן שהגיע לבארבי עמוס בערימת סופרלטיבים של מבקרי הג'אז בעולם,עתיר תארים כ"אמן הג'אז הטוב ביותר בצרפת ואלבום השנה" מטעם האקדמיה לג'אז בצרפת, הוא חצוצרן אסרטיבי, סקרן בלתי נלאה לאקספרימנטים ולהרחבת גבולותיו היצירתיים.
ה- Big Vicious הוא פרויקט ייחודי המשלב רוק וג'אז, קונספט שנולד לפני מספר שנים בניו יורק, שם החלה הכתיבה ואיסוף החומרים בו גם לקחה חלק הבסיסטית-זמרת-ראפרית  מישל נדגאוצ'לו. ההרכב הופיע באיזורי הדאון טאון בניו יורק. אבישי בחר בהרכב לא סטנדרטי של שני מתופפים, שני גיטריסטים והותיר את ההרכב ללא בס, מה שאפשר לנגנים מרחב לא אופייני בפורמט מוסיקלי לא שגרתי, הנפתח לחיבור עם אורחים מז'אנרים שונים.  ביג וישס הוא למעשה סוג של בסיס אקספרימנטלי הפותח שעריו לאורחים מכל הבא ליד, מעודד הפתעות גם בשירים, שאינם חלק מהקונספט המוסיקלי של ההרכב. בין אורחיו עד היום היו טונה, יוסי פיין, נינט ויוסי מזרחי, מארינה, קרולינה ואקו.
הפעם נכלל בהרכב במקום גיטריסט שני נגן בס – יונתן אלבלק לצד שני המתופפים המצוינים אביב כהן ואמיר ברסלר. בעמדת הגיטריסט – עוזי פיינרמן. ה"סוכריות" – שלומי שבן בגיטרת קלידים ושי צברי בשירה.
העניין הוא בעירוב שפות מוסיקליות, בפיוז'נים יצירתיים, באינטרקציות אנרגתיות. ההיגיון הקונספטואלי הוא באי שמירה על היגיון רפרטוארי וסגנוני אחיד. הפתיחות היא כל הסיפור. הייתי מסתדר בלי הקטע הפוליטי המסעיר – "ראש הממשלה" של שלומי שבן, ומוותר על "את לי לילה" (של בועז שרעבי) עם שי צברי – למרות שהביצוע עצמו היה חזק מאוד. גם הקאבר ל – Lover Lover Lover של לאונרד כהן עם שלומי שבן וצברי לא השאיר אותי אחוז התרגשות. מוסיקה קלאסית? –אבישי כהן הטביע חותם אישי יפה על סונטת המונלייט של בטהובן. בלוז? הקהל התלהב במיוחד מצליל הגיטרה של עוזי פיינרמן ב – ב – Betray.
אבל ה"ביג וישס" מבחינתי היה  בקטעים כ – Get Busy, Tear Drop . כאן שמעתי את המוסיקאי והחצוצרן, שמככב בסצנת הג'אז העולמית, ביכולת לשרטט את התחושה, לגדול עם הצליל במהלך הקטע, ליצור סאונד מקורי קסום של פרוגרסיב ג'אז ישראלי פורץ דרך.

Pyramid Song
Get Busy
Moonlight Beethoven
Dark Nights
ראש הממשלה – שלומי שבן
Mantra  – שלומי שבן
הקסם נגמר – שלומי שבן ושי צברי
אנא אנא אנא – שלומי שבן ושי צברי
Things
Betray
את לי לילה – שי צברי
Oct 25th
Tear Drop

נגנים: אבישי כהן – חצוצרה, עוזי פיינרמן – גיטרה, יונתן אלבלק – גיטרה בס, אביב כהן – תופים, אמיר ברסלר – תופים.
אורחים: שלומי שבן, שי צברי.

צילום: מרגלית חרסונסקי

Get Busy

אנא אנא אנא עם שלומי שבן ושי צברי

Betray

Oct25

Tear Drop

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן