אדם בן עזרא - Can't Stop Running

Can't Stop Running

אדם בן עזרא

הפקה עצמאית
/5

את אדם בן עזרא אני מגלה כל פעם מחדש. כמו אבישי כהן, בן עזרא הוא קונטרבסיסט ורב נגן יצירתי, סקרן בלתי נלאה, יוצר אקלקטי שמתפרש על קשת מרהיבה של סגנונות, מחבר ישן וחדש, מעמיד את הקונטרבס ככלי מוביל, גם מתיישב לפסנתר ונותן קולו בשיר, מוצא לו שבילים חדשים בין פולק, רוק, אתני, ג'אז, אמביינט, פיוז'ן, לטיני.
הגדרות לעולם לא יחליפו את הדבר עצמו. Can't Stop Running הפותח את אלבומו החדש ההוא פיוז'ן מלודי קצבי מלהיב, שנפתח כמו פרח באביב, נוגע בדיאלקט הודי (קולות) בסולו גיטרה אקספרסיבי מעולה של אדם בן אמיתי, בקצב עשיר של נגן ההקשה, גלעד דוברצקי. אחד הקטעים היותר מלהיבים ששמעתי מיוצר ישראלי במשבצת הג'אז חוצת הגבולות. כנ"ל Open Sesame – מיקס מצוין בין פאנק, ריתם נ' בלוז אלקטרוניקה ורוק. Beyond The Wall  קורץ מאותם חומרים, כשהפיוז'ן נעטף בצליל אמביינט.
את הטריו בן עזרא-בן אמיתי-דוברצקי שמעתי בחשיפה בינלאומית מטעם משרד החוץ בצוללת הצהובה ירושלים יחד עם נציגי פסטיבלי ג'אז מהעולם. כמו עומר קליין, שהופיע לפניו, גם אדם בן עזרא כבר אינו זקוק לחשיפה של מוסיקאי בראשית דרכו. לוח ההופעות שלו בחו"ל עמוס. מצד שני, בג'אז ובמוסיקת עולם, היוצר נחשף מחדש לקהלים שלא הכירו את יצירתו. 12 הקטעים החדשים הם המשך מסע הרב תרבותי של בן עזרא. בין הצבעים, נמצא כאן גוון מלודי לירי-ים-תיכוני תחושתי ב– Brown Piano,  המעמיד במרכז את הפסנתר. מצד אחר – הצבע הפאנקי המודגש של The Busker הטעון במתח יפהפה בשילוב של חשמלית והקשה עם נגיעות אוריינטליות.
בלי שום הקשר מגיעים קולות של תפילה ממחוז אחר: Prayer הוא קטע רווי אווירה, שבו שירה ווקאלית חוברת למהלכים המלודיים של הקונטרבס, שקובע את הטון של השיר/יצירה. כנ"ל שיר האהבה "אלוהימה" המושר בעברית – עומד בפני עצמו בלחן נוגה מקסים.
ממשיכים במסע לארץ הפלמנקו ב – Flamenco. הקונטרבס מחליף את הגיטרה. המנגינה – הקליטה מבטיחה לקטע הזה חיים ארוכים. Garcia הוא המשכו של הקטע הקודם, בצלילי גיטרה ושירת רבים. ובהמשך, בטעם לטיני ספרדי, מנגן בן עזרא Bolero, הנפתח בנגינת קשת על מיתרי הקונטרבס. מלודית והרמונית – מהקטעים היותר קלים-קליטים באלבום. אדם בן עזרא, האיש והקונטרבס, אינו מסמן גבולות. הוא עסוק בחצייתם, והמסע שלו הוא צירוף של חלקים רבים לשלם יצירתי עתיר צבעים מרהיבים.

  1. Can’t Stop Running
  1. Brown Piano
  1. The Busker
  1. Prayer
  1. Elohima
  1. Openland
  1. Flamenco
  1. Garcia
  1. Open Sesame
  1. Bolero
  1. Beyond The Wall
  1. Mad About The Girl

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן