img_0474-001

איננה

אהובה עוזרי

/5

אהובה עוזרי נוצחה ע" המחלה. השירים והמוסיקה שלה – לא. אישה ללא מיתרי קול שרה בזמנה "התחפרתי" לאלבום "מעלי דממה", שיר המושר מזווית ההתייסרות של חייל שמתחפר באדמה להגן על המולדת, אבל שם במרחק מחכה לו אהובה, והוא רוצה לחזור הביתה ולחיות. אלה היו רגעים מרטיטים.
 אהובה עוזרי כמוסכמה, כקונצנזוס – אצל כל הזמרים, ללא הבדל סגנון, היא הייתה אפילו סוג של קאלט. מאז מחלתה – עלה קרנה שבעתיים. זמרים וזמרות הקליטו את שיריה, ערכו לה ערבי מחווה והצדעה.
תקציר הפרקים הקודמים: לאחר הופעת ההשקה לאלבומה "צלצולי פעמונים" חלתה אהובה עוזרי בסרטן, ומיתרי קולה הוסרו. זה רגע שעלול להיות סופני לקריירה של סינגר סונגרייטר. עוזרי לא הרימה ידיים. היא המשיכה עם הבולבול טרנג, כלי המיתרים המיוחד שלה, ששימש לה קול, והגיעה לשיאי פוריותה היצירתית, כאשר כתבה לזמרים שירים לאלבום "מעליי הדממה". קולה הכבוי כמו התפצל והפך לקולות רבים. שי צברי  כתב עליה: "זהו קול שהוא יותר מסך הביוגרפיה שלה. שורש עמוק, קדמוני, שכולו רגש. תימני והודי ואפריקאי ותל אביבי. קול מהשכונה. על זמני. בלתי ניתן לניתוח. קול שהוא לגמרי מכאן ועכשיו, גם מאז ומאי שם, והוא נשאר גם כשלקחו לה את המיתרים, והיא המשיכה לשיר, והיא שרה".
המוסיקה של עוזרי האפילה על מה שמכנים כאן "מוסיקה מזרחית ישראלית". אם יש אמנות ישראלית אותנטית בעלת גוונים מן המסורת התימנית, היהודית, הים-תיכונית, זוהי המוסיקה של עוזרי. כשברי סחרוף רצה להישמע "מזרחי" אותנטי הוא שר "יד חמה" בסינתזה מופלאה. כשאהוד בנאי ביקש לעטר את שירתו בצלילים שזורמים לעולמו המוסיקלי באופן טבעי, הוא  שר את "בסתר". גם חוה אלברשטיין הכניסה את עוזרי לעולמה העממי ב"איך אני אדע". היא המשיכה להישמע גם כאשר נבצר ממנה קולה.
בערב מחווה שנערך לכבודה בפסטיבל ראשון לציון בספטמבר 2013 אהובה שרה וניגנה. ובעיקר – רוחה הייתה על הבמה. משב רוח פרצים. התברר שכריזמה כמו שהייתה לה אינה זקוקה למיתרי קול.
על הבולבול טראנג ניגנה אישה, שגם הסרטן נכנע לעוצמותיה הרוחניות המופלאות. אהובה עוזרי הביאה לבמה לא רק את מיומנותה כנגנית וירטואוזית בכלי הנדיר, אלא את כל חיוניותה כאישה, שהחיים, חיי היצירה, ממשיכים לקרוא לה, והיא נענית להם ברצון עילאי. הרצון הזה, החיוניות העוצמתית, שהיא גילתה במהלך השנים האחרונות, האישיות המופלאה שלה, ייזכרו לא פחות מהיוצרת והמוסיקאית אהובה עוזרי.

צילומים: מרגלית חרסונסקי

דקלון וסגיב כהן בדואט עם אהובה עוזרי – קול קורא

אהובה עוזרי – צלצולי פעמונים

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן