אייל גולן לא פשוט להיות פשוט

לא פשוט להיות פשוט

אייל גולן

ליאם הפקות
3.5/5

באתר ynet הופיעה ביקורת על החדש של אייל גולן, שכותרתה  משהו כמו "אלבום ללא אמירה או מסר". נדמה לי שגם אייל גולן יתגלגל מצחוק. מי מצפה ל"אמירה" (חברתית או פוליטית) מאייל גולן? לכל אורך דרכו המוסיקלית, גולן נזהר מ"אמירות" כמו מאש.
האמירה שלו מסתכמת בכמה דמעות יזיל לאורך 20 השירים החדשים באלבום הכפול. כבר מהשיר הפותח "תחזיר לי אותה" – יושב בחדר לבד וסובל. והוא ממשיך לסבול גם בשיר השני "זה מסוכן". מה מסוכן? לתת לה את הלב שלו. הוא ימשיך להתייסר גם בשיר התשיעי – "לחזור בזמן".
אייל גולן מתייסר וכואב את אהבותיו האבודות. שנאמין לו? לפי טון קולו – סובל. יודע לשחק את המשחק כשהוא שר "אין כח עוד לברוח מיופייך רוצה לשכוח  איך, איך אתגבר".
אייל גולן, ממשיך להקליט  שירים לפי הזמנה. זוהי ההוראה שנתן  ליצרניו – לספק לו שירי כאב על אהבה ושברונה. השירים השמחים יגיעו גם יגיעו בהמשך. אז כן,  אין עוד כוח להקשיב לקינות האלו. גולן עוסק במחזור. הוא מקפיד לא לקחת סיכונים מתוך הנחה, שאין טוב ממנו במימוש התובנה – למי הוא עמל.
על הכביש הראשי יתנגן שיר אהבה נוגה שיכניע את שומעיו. זה הולך כך: "אני אמצא דרכים לגדל פרחים באמצע המדבר / גם כשהלילה קר אני נשאר/ אני אחצה ימים להוריד גשמים באמצע השרב / אין מי שיאהב אותך כמוני, אין מי שיאהב" מי שר סרנדות כאלו בימינו? אייל גולן יכול להרשות לעצמו. תן לרגש לרוץ לפניך.
עיטורים מזרחיים? תקשיבו לפתיח שעשה יעקב למאי ל"מאמי". גם כאן הוא לבד עצוב, מקונן את שברון הפרידה.  "מי לקח לי את הלב שלך, אני לבד עצוב כל כך, אנא אפנה, אשא קולי, זה החיים שלנו".
מישהו באמת קורא את הטקסטים האלה? –למשל: "יפה לך רק להיות מאושרת / חופשי זה לא להיות לבד". רק אבי אוחיון, שחתום על המילים, אולי יסביר את הקשר בין שני חלקי המשפט.
חריג? אולי בלי להתכוון בחר אייל גולן שיר טוב שנקרא "בלי להתכוון". לא שהנושא השולט השתנה, גולן שר על שהתרחש אחרי ההתאהבות. מתאהבים בלי תכנית מוקדמת, אבל כשלא נותנים את הדעת למהות היחסים, זה נראה כאילו הכל זורם "בלי להתכוון", ואז מתברר כי המחיר גבוה – שברון לב. כלומר: על פניו נראה כי החיים זורמים והם רצף של נסיבות בלתי נשלטות, אבל אנחנו בכל זאת מכוונים את המהלכים שיקבעו את מהות חיינו-גורלנו.
המוסיקה איטית ונוגה. לחן שחובר היטב לנרטיב כמו גם לקול האמוציונאלי של אייל גולן, שמצליח לשדר את שברון הלב. אל תזהו את השיר הזה עם "מוסיקה מזרחית". אפשר לשלוח אותו לכל ארצות הים התיכון מיוון עד איטליה, כי במהותו הוא נשמע פולק קוסמופוליטי ממש כמו שאייל גולן במהותו אינו זמר "מזרחי".
עוד חריג: "וכולם חושבים שלחיות את החיים שלי זה הכי כיף בעולם/ זה קצת יותר ממושלם אז נכון תודה לאל/ ברוך ה' אין לי תלונות / לא פשוט להיות פשוט, / אבל יותר מזה לא פשוט להיות בן אדם".  בשיר "לא פשוט להיות פשוט" אני שומע אולי לראשונה ניסיון של אייל גולן לגעת במחשבות אמת שחולפות במוחו. השיר הוא של תמר יהלומי ויונתן קלימי. מתברר שכדי להיות פשוט ואותנטי – אתה יכול להישאר גם בגבולות הז'אנר, שבדרך כלל מעדיף אסקפיזם מזויף. איזונים: מ"בגדים ומתנות" פוצח גולן במתכונים קצביים. השמחה חוזרת לאלבום. השמש מחליפה את אווירת החורף ב"לשיר וכדורגל", בדאנס קלאב ים תיכוני. גולן שוב על מסלול צפוי. מכאן  – הגוף קם על רגליו, כשגולן קם על רגליו "בטירוף" כדי לבקש קצת אוויר מבת הזוג ש"חונקת מאהבה" בצליל EDM אופנתי. אני מחפש פתח מילוט מהמסיבה. יוצא החוצה ב"יש לי רק אותך". שרדתי 19 שירים, ואני מעניק לעצמי צל"ש.

שירים: דיסק 1: תחזירי לי אותה, זה מסוכן, ירח נעלם, פרחים במדבר, מאמי, יפה לך להיות מאושרת, אמא, משחקים של כבוד, לחזור בזמן, בלי להתכוון. דיסק 2: מזל – דואט עם עומר אדם, פשוט לט להיות פשוט, בגדים ומתנות, אל תגידי לי לא, לשיר וכדורגל, נסחפת כמו ילדה, חונקת מאהבה, אל תסעי בדרך, יש לי רק אותך, Goda Boba

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן