פול מקרטני השירים הגדולים של הביטלס

Happy Birthday פול מקרטני

ביום הולדתו ה-80 עדיין זה פול מקרטני של הביטלס, למרות שעברו כבר למעלה 52 שנה מאז התפרקות הלהקה. 

/5

אני אוהב את העובדה שבגיל 80 המוסיקאי הכי אהוב עלי עדיין חי ובועט, אבל יותר מזה – שהוא עדיין רלוונטי באמצע  שנת 2022. פול מקרטני פתוח, מתקשר מאוד, אוהב להתראיין, ומוכן לספר בפעם המיליון וכמה איך נולדו להיטי הנצח שלו ושל הביטלס. אני לא יכול לדמיין את עצמי מתבגר בלי כל השירים האלה.
כמעט כל מבקר כבר אמר את זה לפחות פעם אחת: לאורך דרכו הפוסט-ביטלסית, התקשה מקרטני לשחזר קלסיקה כמו "פני ליין" או "פה שם ובכל מקום".  80 מלאו לנער, ועדיין שומעים בעיקר את המילה "ביטלס" כשמדברים עליו.
אז כן,  במהלך כל קריירת הסולו שלו – מה שחיפשו אצל מקרטני היתה הקלסיקה הביטלסית. אותה הוא לא הצליח מעולם לשחזר. תמיד שילב בהופעותיו מבחר משירי הלהקה. כמה חבל שג'ון לנון לא איתו להמשיך את היצירה האלמותית. זה כמובן לא היה אפשרי כבר מאז שהלהקה התפרקה.
מצד שני: כמה נפלא היה שהוא המשיך ליצור, להקליט, להופיע, להיות נוכח ומשפיע.

בסופו של דבר מקרטני ולנון היו מצויינים כאינדיווידואליסטים ונפלאים כצמד. ג 'ון היה בדרך כלל מינימליסטי וחזר על עצמו. פול היה יצירתי מאוד, עם המנגינות הגדולות האלה וכל מה שנבנה סביבן. אם מוזיקאי כלשהו זכאי ל"אגו" ענק זהו – מקרטני. יש לו קטלוג מופלא של שירים שנשמעים קסומים, גם טריים ורענננים. איך אומרת הקלישאה: אף אחד לא חי לנצח – פרט לשירים. מה שיפה אצל מקרטני, שלמרות ה"אגו" המוצדק, הוא נשאר צנוע וטבעי, מדבר הכי פתוח על עצמו ועל השירים. יש לו היסטוריה מדהימה והוא ממשיך לחלוקאותה בעידון ובהומור.
מדברים על איך מקרטני ולנון היו תחרותיים בכתיבת שירים שלהם. אני חושב שהם היוו השראה זה לזה. כאשר אחד בא עם שיר נהדר, השני כתב בהשראתו שיר אחר. הם ניזונו זה מיצירתו של זה. הקסם של הביטלס נולד מהקשר הזה שלהם ושל שאר חברי הלהקה. כולם הביאו משהו ללהקה כפרטים וכקבוצה, ונוצרה הרמוניה מופלאה שניזונה מההפקה  מדהימה. הסאונד, הביצועים, ההקלטות, המיקסים, הם היו  מיוחדים, ולעולם לא תהיה להקה שתשווה להם. אז כן, ביום הולדתו ה-80 עדיין זה פול מקרטני של הביטלס, למרות שעברו כבר למעלה 52 שנה מאז התפרקות הלהקה

ג'ון בון ג'ובי עולה לבמה באיצטדיון מטלייף בניו ג'רזי בהופעתו האחרונה של פול מקרטני לאחל לו יום הולדת שמח לפני השיר "הלטר סקלטר". התאריך:  16 ביוני 2022. (מקרטני נולד ב-18 ביוני)  סיבוב ההופעות Got Back בצפון אמריקה

הביטלס פייסבוק

פול מקרטני איך נולדו השירים הגדולים של הביטלס?

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן