אסתר שמיר - הלילה שבו ניצחה האהבה

הלילה שבו ניצחה האהבה

אסתר שמיר

הפקה עצמאית
3.5/5

אסתר שמיר שרה חלום שהתגשם, הלילה שבו ניצחה האהבה, פולק סונג, המנון האוטופיה, שמחזיר לימים שג'ון באאז שרה  The Night They Drove Old Dixie Down. על עטיפת האלבום היא אוחזת בידה לב אדום, כאילו אומרת: כן אני מאמינה בתמימות הכי גדטולה, אפילו באמצעות תמונת קיטש, שיש מצב שנחזור להאמין שאהבה תנצח.
עשרת השירים הם ניסיון להרגיע, לשכנע שאפשר לצלוח את תלאות החיים, לעזור לאהובת נפש לעבור את הלילה בשלום, לנצח במלחמת ההישרדות, לקבל את המקום בו את חיה, למרות שיש אלף סיבות לעזוב, לבקש ממנו לוותר לה , כי אהבתם – זה מה שנשאר, לסלק את הפחדים מתוך אמונה ש"נחזיק מעמד", למצוא את הטוב באהבה מאוחרת בה בן הזוג מניח סיגליות על מפתן ליבה, להרגיש חופשי לעשות מה בראש, לקחת את הזמן, כי כבר אינך חייב להוכיח כלום. להרגיש כמו "יין אמתי".
"אני נפש של אור ואהבה ללא תנאי/ שכלואה בתפישת הגוף", שרה שמיר.
קשה להיות ציניים כלפי מי שמאמינה, ואסתר שמיר מאמינה. האם אני מזדהה? האם השירים גרמו לי להזדהות? – זו כבר שאלה אחרת.
לאורך האלבום הייתה תחושה של חזרה לימי התום והפרחים של השישים. מוסיקת רגאיי בפתיחה ("ואת"), קאנטרי בהמשך ("שיר מולדת") פולק ("הלילה שבו ניצחה האהבה") וגם פאנקי ("תוותר לי"), מעין סמבה פלמנקו ("תפישת הגוף"), פופ-רוק ("תראי שנחזיק מעמד"). בגדול – אסתר שמיר בחרה במסלול אקוסטי שמתווה שהוא חלק מתפיסת האולד סקול המוסיקלית שלה ומהאוריינטציה של שירים פשוטים המבטאים קו חשיבה אופטימית. לא כל המנגינות בנות אל מוות. לא לכולן צפויים חיי נצח.
עם זאת, אסתר שמיר משכנעת שהוא שרה את שחשה, בפשטות ישירה, בלי אובססיה להמציא עצמה מחדש. העיבודים וההפקה – עקב בצד אגודל, בצליל פאנקי מצד אחד אבל גם כשהיא מסתפקת בגיטרה אקוסטית ובפסנתר.

שירים: ואת, שיר מולדת, הלילה שבו ניצחה האהבה, לעבור את הלילה, אלף סיבות, תוותר לי, תפישת הגוף, תראי שנחזיק מעמד, סיגליות, כמו יין.
מילים ולחנים: אסתר שמיר
עיבודים: עדי דגני, עידו זלזניק.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן