אביב גפן - למה לו פוליטיקה

למה לו פוליטיקה?

אביב גפן

/5

אביב גפן כיסח את אדם גוזלן (27) (התוכנית "אביב או אייל" 6.8.18) עוד לפני שהבחור הוציא צליל מהפה. הבנאדם בא לשיר. הוא אינו עוסק בפוליטיקה. כל חטאו, שהוא גר בשבי שומרון. גם אם אני וגפן נגד התנחלויות, עדיין אני וגפן מבינים שמדובר בתוכנית מוסיקה. הבחור רצה לשיר שיר אהבה תמים, וקיבל על הראש משפט כזה: "אתה הוא הסיכוי הכי טוב שהילדים של אייל, מירי ושלי לא יחיו בארץ עוד כמה שנים", כאילו כל מפעל ההתנחלויות על גבו. "אתם חיים בהתנחלויות ותוקעים את הסיכוי לשלום". אמר לו אביב. בזה אביב לא סיים לשטוח את משנתו הפוליטית של השמאל. גמר על גוזלן עוד לפני שהוא פצח פה. ניצל תוכנית ריאליטי להעיף הצהרות פוליטיות. גוזלן שימש אמצעי, לא מטרה. כל העניין המוסיקלי שהגיע לאחר מכן כבר לא עניין.
תשאלו – למה לו פוליטיקה? שאלה טובה. גפן עדיין מאמין, שהוא מסוגל לשנות דברים, אבל כיוצר-זמר הוא מעולם לא היה הזמר הפוליטי החשוב שצמח כאן. במקום להתקיף מתמודדים צעירים בתוכנית ריאליטי הכי מיינסטרימית והכי חוברת לממסד – תראה שמאז "הדור המזויין" קרה איתך משהו משמעותי כזמר יוצר לוחם אותנטי. זה לא קרה עד עכשיו. לגפן נוח להתיישב על כיסא השופט ולכסח מתמודדים במסווה של זמר מחאה פוליטי, אבל הוא נשאר זמר אמצע ממוסד מחובק להאנגרים ולקיסריות. הירידה שלו על בחור צעיר שגר בהתנחלות היא פלצנית ויומרנית. גפן חטא שוב בחטא היוהרה הטיפוסי לו, כאילו הוא זמר או משורר המחאה המקומי הגדול ביותר,זה שיכול להרשות לעצמו להטיף לבחורים צעירים שמגיעים לתוכנית כדי להיחשף לקהל אוהבי המוסיקה ויוצריה. גפן מבין, שכל אמירה פוליטית של זמר בישראל מעוררת מהומות בתקשורת. מהומות פוליטיות של זמרים טובות לשעתיים-שלוש כשהן מככבות בכותרות, כי אצלנו אין ממש תרבות יצוקה של מחאה פוליטית.
לא סתם יובל בנאי שר "למה לי פוליטיקה". חסרים כאן זמרים שיזעקו נגד עוולות, שייצגו מיעוטים נפגעים, אנחנו דלים בזמרי מחאה אותנטיים. מעולם לא צמח כאן בוב דילן מקומי. אולי מאיר אריאל, אבל הוא היה משורר מתוחכם מדי מול הממסד. אהוד בנאי הוא זמר מחאה אותנטי, "הדג נחש" יכולים ללמד הרבה להקות מהי שירת מחאה, בטח שלום חנוך. אביב גפן בינתיים עושה שימוש מניפולטיבי בתוכנית פופלארית להגיד מה הוא חושב על ההתנחלויות. מודה, צריך אומץ גם לזה, אבל לא על חשבון מתמודדים בתחרות, ולא בהתלהמות לעגנית שכזו. נראה אותו כותב שירים שמבטאים את תחושותיו נכון לעכשיו. נראה אותו מצטרף לתנועות מחאה, ואחר כך נדבר.

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן