בלקן ביט בוקס – Shout It Out

Shout It Out

בלקן ביט בוקס

אן.אם.סי
4/5

Balkan Beat Box ממשיכים בחגיגה הגדולה שהחלה ב-2005. לא סתם אני אומר "חגיגה", כי כמו הקודמים שלהם – גם Shout It Out הוא אלבום מחייך, מתפרע, חוצפני, שובבני של party music. מה שכבר אפשר לומר בלי להסס: את הצליל שלהם ניתן לזהות. יש כאן להקה עם תעודת זהות. השירה המטורללת המיוחדת של תומר יוסף, צליל הסקסופון הפאנקי המסוגנן של אורי קפלן, התיפוף הססגוני הים תיכוני הדוחף של תמיר מוסקט. השימוש המודגש בבס, העיטורים האלקטרוניים, הקוסמופוליטיות בדיאלקטים שונים של מוסיקת עולם,  היפ הופ, הבלקני והמזרחי. דוגמא: המקצה האפרו קריבי והדיאלקט הג'מייקני ב – Shout It Out. ההפקה  עושה מזה מתכון מקפיץ אפ-טו-דייט. איך אומר השיר: If u got no bass drum, hit the floor, hit the floor.  אם אין לכם תוף בס, חבטו ברצפה. תומר יוסף יודע למי הוא עמל. ה – Loud מתחרז עם Shout  החריזה מתחברת עם המקצב והדיאלקט. זה יורד מהראש לרגליים ועוקף את הלב.

כנ"ל ב – Chin Chin. המוסיקה הג'מייקנית מסתנכרנת עם הטקסט

chin chin chin chin
wanna chase the machine
bling bling
wanna be in a scene
a big shot on a small screen
we got all the gold and the green
chin chin chin chin
wanna chase the machine
bling bling wanna be in a scene
a big shot on a small screen
we got all the gold and the green

טקסטים? בלקן ביט בוקס לא ממש מתכוונים להיות המשוררים החדשים של מוסיקת הרחבות או שופרי המחאה. הם שולחים את הביטים והצלילים  בהשתחררות גדולה. הקהל לא יבדוק בציציות.
השיר הפותח Give It A Tone, הוא הילולת אפרו-פאנקי לטינו מלהיב. מילים הם אמצעי לא מטרה:

now or never, say whatever
call somebody or call me clever
the style stirrer, multicolor mirror
with tambourine and guiro
come nearer, let me make it clearer
my amigo, my chiquita
light a flicker put your lyrics on a sticker
skip the filter, blast the meter, tear the speaker
shake your shake your sneaker
shake it shake it quicker

השיר I Watch Myself הוא שעטנז נהדר של מוסיקת ריתם נ' בלוז, צלילי מזרח רחוק, הרמוניות פופ, מוסיקה בלקנית. השיר מדבר על בנאדם ש"הפסיד במשחק", אבל מחליט להמשיך במירוץ, לא יכול להישאר מאחור, ישבור הקיר בבעיטה, וימכור נשמתו כדיל "לקנות כתר"…
ב – Kum Kum משתפים בלקן ביט בוקס את טריו הבנות A-WA בפיוז'ן מוטרף ומלהיב של מוסיקה ערבית ומוסיקת דאנס דראם ביט בדואט של תומר יוסף עם הקולות הנשיים הגבוהים. זה קטע מסעיר במיוחד.
Shout It Out הוא האלבום הכי אקזוטי וצבעוני ששמעתי מבלקן ביט בוקס, מתובל בתבליני מוסיקה מהעולם הגדול, נונסטופ וורלד מיוסיק פארטי, רדיו פרנדלי מופק מלוטש. החריזות מתחברות עם המקצבים והדיאלקט, ואם גם פה ושם המוסיקה עוקפת את הלב, היא תוקפת ברמות גבוהות את שאר חלקי הגוף.

(Give It A Tone, I Trusted U, Shout It Out, Chin Chin,I'll Watch Myself, Just The Same, Hard Worker ,Mad Dog, Mad Dog (Chaser), Kum Kum Feat A-WA, This Town, This Town (Chaser

Balkan Beat Box – Chin Chin

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן