0Y0A1111

ההופעה

גארבג'

זאפה אמפי שוני
4.5/5

האם גארבג' עדיין רלוונטית? האם היא מצליחה  להגיע  לדור חדש של מאזינים? להעביר את רוח שנות התשעים לזמננו? שירלי מנסון, דיוק אריקסון, סטיב מרקר סיפקו תשובה חד משמעית בתמהיל ישן-חדש מקריירה מגוונת, מאז שההרכב הזה הפציע ב-1995 והאלבום Garbage  הגיע למעמד פלטינה כפולה בהפקה היוצאת מן הכלל של Butch Vig, המפיק והמתופף, שנעדר מההרכב בגלל מחלה.
תזכורת: "גארבג'" פיתחה מוסיקה שהתבססה על מקצבים תעשייתיים מסיביים, מנגינות לא מתחנפות, צליל גיטרות גראנג'יות, פופ בלתי מתפשר, שנוגע בגות' רוק, בביצועים האולטימטיביים של זמרת הרוק הסקוטית המצוינת שירלי מנסון, שנמצאת עכשיו בשיאה.
מנסון כבר לא רוקרית צעירה. היא בת 50. front woman בכל מובן, לגיל שלה אין משמעות. רוקרית-רוקרית ב-Look, בסגנון. היא נעה על הבמה כמו חיה המשחרת לטרף.  מלאה ביטחון, נהנית להופיע. מנסון לא איבדה דבר מקולה ומהעוצמות, שהיא משדרת. זמרת רוק יצירתית, ישירה, כנה, המתרגמת את החולשות וחוסר הביטחון שלה להבעה של עוצמה.
גארבג' אינה ממציאה עצמה מחדש. מנסון אמרה באחד הראיונות האחרונים איתה – "זה אינו תפקידנו להמציא את הגלגל. מגרש המשחקים הזה נועד לאנשים צעירים". מצד שני, גארבג' לא צריכה להמציא את עצמה. היא טובה מאוד במה שהיא, נחשפת מחדש כלהקת רוק מקצוענית, מלוטשת. ההרכב מביא את התערובת המיוחדת של פופ-רוק על רקע אלבום האולפן השישי Strange Little Birds. מאחוריה 21 שנה של הופעות ומכירות של 17 מיליון אלבומים. הגיעו שירים נהדרים כ – Super Vixen, Paranoid, Bleed Like Me  ,Only Happy When It Rains ועד Empty ו – #1 Crush. שירי רוק מצוינים המביעים ניכור, פחדים, אירוניה. סרקזם. את Sex is not the Enemy הקדישה מנסון לקהילה הלהט"ב.
השירים המוכרים מקבלים נפח עכשווי מענג. כמי שהגיע בלי ציפיות גבוהות, יצאתי בתחושה של אחת מהופעות הרוק הטובות ששמעתי. הרכב, שמצליח להקיף רשימת שירים המייצגת רפרטואר רחב, באיזון מושלם של ישן וחדש. מה שמחזיר לשאלת הפתיחה ולתשובה: הצליל של גארבג' אינו סובל משום "פיגור אופנתי", הלהקה הזו נשמעת רלוונטית מאי-פעם.

Supervixen
Paranoid
Stupid Girl
Authomatic Systematic Habit
Blood for Poppies
The Trick is to Keep Breathing
My Lovers Box
Sex is not the Enemy
Special
Stroke of Luck
Doomed
Why Do You Love Me
Androgyny
Blackout
Bleed Like Me
Push It
Vow
Only Happy When it Rains
Cherry Lips

Encore
Sometimes
Empty
#1 Crush

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן