גבי שושן

העולם לא השתנה

גבי שושן

בעקבות מותו בגיל 66
/5

באוגוסט בשנה שעברה הפתיע גבי שושן בסינגל "מקום לשינוי", שנשמע דף חדש בדרכו המוסיקלית. שושן האמין בשינוי. שירתו נשמעה תמה ואמתית. הוא שר את השיר שכתב לו אוהב חממה, הבן של עובדיה חממה. הטון שלו שידר: למרות הכל, אני מאמין. יש מקום לשינוי. בהודעה לעיתונות אמר שושן, כי  הופתע עד כמה איש צעיר, שזו לו חשיפה ראשונה ככותב, הצליח לדייק בתיאור "כל רגעי הקושי והשינוי האישיים שלי". גם אם גבי שושן נסחף, הוא הצליח לקרב את המילים והלחן אל עצמו. עם מותו בגיל 66, מתברר כי האמונה לא הספיקה.
השיר ניסה לתמצת. המסקנות למען הדור הבא לא חידשו: חייבים ללכת נגד הזרם, וָלֹא – אתה נסחף עם כולם. אם תלך – יש מקום לשינוי. בלדת  הפסנתר שידרה את תמצית תוגתו בליווי יפה של כינור, בסלסול עדין טעון בתחושה של אמת. אני השתניתי, שר שושן, מה שאומר, שיש מקום לשינוי הכללי המיוחל. גם כאן התקווה – נגוזה.

בשיר "פחות מילה" של שילה פרבר שיצא בשנה האחרונה, שר גבי שושן

החיים זרקו לי חבל

אחרי שכבר טבעתי

לא מצאתי טעם לבקש עזרה

כולם ראו איך הידרדרתי

אבל שמעו רק את מה שאמרתי

והתרחקו אני לא יודע

כשאני בצרה אף אחד לא שומע

עוד מילה, פחות מילה מה זה משנה

"כשאני בצרה אף אחד לא שומע", שר גבי שושן. הטקסט הזה מקבל עכשיו משמעות טראגית. ההוקרה מגיעה אחרי המוות. עכשיו יספרו על הסבל והדכאונות. יחלפו ביעף על פני הקריירה שלו. מ"השוקולדה" ולהקות מועדוני רמלה ועד הקאמבק במופע המשותף עם עוזי פוקס ושרי והאלבום האחרון. היפי, שיער ארוך, שירים שהקליט בעברית ובאנגלית, "שיער" עם צביקה פיק, להקת "אחרית הימים", "שש עשרה מלאו לנער" גם בגרסה באנגלית "להשתטות לפעמים", "בראשית", "ילדה קטנה", "יש לי יום הולדת" עם "אחרית הימים", עשר שנים באמריקה, התמכרות לקוקאין…
"ורק תזכור יפה שלי, שהעולם הוא כמו נהר. ואם אינך נלחם בזרם, אתה נסחף עם כל השאר. ואם אתה רוצה שינוי, תזכור רוצים את זה כולם. הנה הנר עודו בוער אז תשנה את העולם". לגבי שושן הייתה אמונה שאפשר. המציאות צחקה לו בפנים. העולם לא השתנה. נרו כבה.

וידיאו: "שש עשרה מלאו לנער"

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. שלום יוסי
    את השיר המצמרר הזה כתבה שילה פרבר
    ולא שירה פרבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן