ג'ואי אלכסנדר

בראש מצעד אלבומי הג'אז

ג'ואי אלכסנדר נער בן 12

ספטמבר 2016
4.5/5

השחקן בילי קריסטל הציע להעביר אותו בדיקת סטרואידים כדי לוודא שאין כאן רמאות. לפי הנגינה שלו, ג"ואי אלכסנדר, בן 12, ילד הפלא של אינדונזיה, הוא מבוגר-פלא.  בימים אלה הוא קבע שיא גינס: הנגן הצעיר ביותר שהגיע לראש רבי המכר במצעד הג'אז של הבילבורד עם אלבומו Countdown. זה כבר אלבומו השני כסוליסט. רגע לפני שהוא הגיע לפסגה העולמית, הוא ניגן כאן בפסטיבל ג'אז חורף 2015 בליווי שני נגנים ישראלים – דניאל בן חורין בבס, מתן אסייג בתופים .התנהג על הבמה ברצינות כזו, כאילו הוא כבר מכיר את כל כללי הטקס בלהיות כוכב ג'אז.
זו לא רק הוירטואוזיות, אלא העושר ההרמוני, האלתור הגאוני, ולעיתים – הרגישות הלירית. אין כאן אחיזת עיניים, גם לא גימיק. הילד אוהב ג'אז. או כמו שהוא אמר: "אני אוהב ג'אז משום שזוהי מוסיקה שיש בה חופש הבעה". באלבום החדש הוא מנגן עם הבסיסט לארי גרנדייר  Larry Grenadier, המתופף יוסלס אואנס ג'ר. Ulysses Owens Jr, הסקסופוניסט כריס פוטר Chris Potter. בין  הקטעים "Maiden Voyage" של הרבי הנקוק.
בגיל 9 זכה ג'ואי אלכסנדר בתחרות באוקראינה מול 200 מתחרים מ-17 מדינות. בגיל 10 הוא השתתף בפסטיבלי הג'אז של ג'קרטה וקופנהאגן. הזמנה שהגיע מענק הג'אז וינטון מרסליס הביאה אותו "רוז הול" בלינקולן סנטר בניו-יורק. נגינתו השאירה את הקהל בתדהמה. אלבומו הראשון 'My Favorite Things'  היה מועמד לשני פרסי גראמי, ביניהם "אילתור הג'אז הטוב ביותר" עבור "Giant Steps" של ג'ון קולטריין. גם כאן נקבע שיא גינס – הפסנתרן הצעיר ביותר אי פעם המועמד לפרס הגראמי.

(Personnel : Joey Alexander (piano), Larry Grenadier, Dan Chmielinski (bass), Ulysses Owens Jr. (drums), guest: Chris Potter (soprano and tenor saxophone

וידיאו 1 – City Lights

וידיאו 2: ג'ואי אלכסנדר בפסטיבל ג'אז חורף בים האדום 2015

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן