גיא ויהל - השמש תזרח

השמש תזרח

גיא ויהל

ארומה מיוסיק
3.5/5

מה מקור ההזדהות של גיא מנטש ויהל דורון עם דמויות נשיות אבודות? בשירים כמו "סעי לבד", "השמש תזרח", "אל תעשי מזה עניין"  שומעים טון שירה כואב-דרמטי של גיא מנטש, שמציע לדמות נשית הצעות עידוד, בריחה ומיני הבטחות לטוב – "אז אולי עכשיו תפסיקי לחשוב יתבהרו השמיים מעלייך" (השיר "השמש תזרח")  ו"זה יעשה לך טוב בעיר אחרת" (השיר "סעי לבד") וגם תמיהה על מה היא חולמת כשהיא נמצאת בארץ רחוקה. השירים האלה אינם משכנעים באמינותם, גם כשהטון תחושתי ומתכוון (שירת פלצט) אתנ נשאר עם תהיות:  מדוע שהיא תפסיק לחשוב? ואיך זה יבטיח לה שהשמש תזרח מעליה? גיא ויהל  אינם מבהירים את מהות ההזדהות, מי הן הנשים האבודות האלה? מה  בדיוק עבר עליהן?
המוסיקה משלימה את החסר. גיא ויהל הם מלודיסטים ממדרגה ראשונה, מעבדים ומפיקים, שמצליחים לשדר בצלילים את מה שאינם מצליחים להביע במילים. מרבית השירים באלבום הקצר (8 שירים) הן בלדות פופ תחושתיות ספוגות במלנכוליות מחניפה מרופדת בצליל אלקטרוני אטרקטיבי.
"יהיה טוב" הוא שיר אסקפיסטי, והפעם במקום הזדהות עם דמות נשית סובלת – בקשה לסיוע בעידוד לבריחה מעולם קשה ומאיים (מלחמות, טרגדיות ואסונות טבע) והבטחה שמול ה"רע" בהווה, העתיד "יהיה טוב". גם כאן בלדת פופ סתמית משהו, משדרת עגמומיות עטופה בצליל אלקטרוני מענג.
"הכל יכול לקרות" מסמן כיוון טקסטואלי אחר: זהו שיר געגועים לילדות, המצטיירת כשלמות נפלאה, על רקע העובדה שכמבוגר אתה מתרפק על מה שנראה מהזווית העכשווית – אידילי. מהשירים הטובים באלבום. הצלילים מציאים למסע בזמן בטונים המעידים על הכרה, שההתבגרות הופכת אותך לאדם מתגעגע למשהו נקי יותר, חלומי יותר. ההכרה הזו שונה בתכלית השינוי מההכרה של הילד שאינו מודע בטוב שבלהיות ילד, כל שכן שהוא חווה גם מצבים רעים, אבל כשהוא מתבגר, מופעלים הפילטרים שעוזרים לו להתעטף בהילת העבר.
מוסיקה: פרט לפופ מלודי מחניף, גיליתי מעט מהלכים חריגים מעניינים: יהל דורון – שירה נמוכה אפלולית, שונה במהות מהמנעד התחושתי הגבוה של גיא מנטש, מציג הפקה מלהיבה באוריינטציה רוקיסטית בשיר "לא לקחת כלום", שיר אהבה, הנשען על מהלכי רוק נועזים (מעבר יפה בנגינת בס חשמלי). רוק מהסוג הזה אינו מאפיין את השירים באלבום. גיא ויהל יעדיפו יותר להישען על הרמוניות שירה תחושתיות יפות וצליל אווירה מחניף. זה למעשה המוטו המוסיקלי של השניים – לרפד את תחושות הכאב בצלילים אווירה אלקטרוניים עשירים עוטפים, שלעיתים מאפילים על המילים.

שירים: סעי לבד, השמש תזרח, יהיה טוב, הכל יכול לקרות, לא לקחת כלום, אל תעשי מזה עניין, לב מתפוצץ, אפילו שקצת מאוחר

קליפ מהופעה – "סע לבד"


קליפ: "הכל יכול לקרות"

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן