גלן מילר

גלן מילר In The Mood

"במצב רוח" הוא השיר הפופולארי ביותר בתולדות מוסיקה הלהקות הגדולות (Big Band) בג'אז.

שירי שנות השלושים והארבעים
4.5/5

"במצב רוח" הוא השיר הפופולארי ביותר בתולדות מוסיקה הלהקות הגדולות (Big Band) בג'אז. גלן מילר, הטרומבוניסט ומנהיג הלהקות, הקליט אותו ב-1939. הוא הפך להיט רדיו ענק ב-1940, עוד לפני שמגזין הבילבורד החל לפרסם את מצעדי ההשמעות והמכירות שלו. זו הסיבה שלא ניתן לקבל מספרים מדויקים שיעידו על הביקוש של השיר. לגלן מילר כמנצח של תזמורות – השיר פתח בפניו מסלול הצלחה גדול.
השיר נכתב ע"י ג'ו גארלאנד Joe Garland   (מוסיקה) ואנדי ראזאף Andy Razaf (מילים) גארלאנד ניגן בסקסופון טנור בתזמורתו של אדגר הייס, שהקליטה את In The Mood ב-1938, כ-18 חודשים לפני שמילר הקליט אותו. מילר עשה לשיר עיבוד חדש. ההקלטה נערכה ב-1 באוגוסט 1939 עבור חברת Bluebird. השיר נכנס לפס קול הסרט Sun Valley Serenade ב-1941. מילר המשיך לנגן את השיר גם כשהצטרף לתזמורת של הצבא Army Air Corps. הטקסט שנחשב בזמנו לסקסי, נשמע הים תמים.
In The Mood התבסס על שיר שנקרא "Tar Paper Stomp" שהוקלט ב-1930 ע"י תזמורת ג'וזף וינגי" מאנון , Joseph "Wingy" Manone, מנהיג להקות מניו-אורלינס. ב-1977 גרסה של הרכב שנקרא The Henhouse Five Plus Two של ריי סטיבנס נכנסה לטופ 40 בבריטניה ובארה"ב. מה שייחד אותה היה – חיקוי קולות של תרנגולים.

על הופעת תזמורת גלן מילר בישראל

In The Mood – תזמורתו של גלן מילר בסרט Sun Valley Serenade משנת 1941

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן