ג'ניפר הדסון שרה חסד מופלא בהלוויה של אריתה פרנקלין

Amazing Grace לזכרה של אריתה פרנקלין

ג'ניפר הדסון שרה

הלווייתה של מלכת הנשמה ב – Grace Temple house
/5

תקשיבו לג'ניפר הדסון שרה Amazing Grace,"חסד מופלא"  לזכרה של מלכת הנשמה אריתה פרנקלין בטקס ההלוויה שנערך בדטרויט. איזה ביצוע! האתגר של הדסון היה לא פשוט: פרנקלין היתה זמרת גוספל (**) מרטיטה. הגירסה שלה ל “Amazing Grace” – "חסד מופלא" באלבום של 1972, שנמתחה ליותר מעשר דקות היתה יותר ממדהימה. הדסון עמדה במשימה: היא פתחה את הביצוע שלה בקול בלוזי ללא מילים. אחר כך פילסה את דרכה אל שורות הפתיחה של "חסד מופלא", והשאירה "חללים" בין ההברות שבהם נכנסה המקהלה של Grace Temple house band. בסוף הבית הראשון, הגיעה הדסון אל מלוא כוחה המתפרץ. היא התחילה לשאוג כל מלה, קולה הדהד בעוצמה לאורך ולרוחב חלל הכנסייה המונה 4,000 מושבים. לפעמים הכפילה את קולה, כאילו כאילו המעמד מחייב. המקהלה הצטרפה במהלך הבית השני של "החסד המופלא", ששימש כמשקל איזון מרגיע לקול המוביל שלה, ויחד הם הביאו את ההמנון לסיומו.
זו אינה הפעם הראשונה שהדסון (בת 37, ילידת שיקגו) מתמודדת, עם שירים הקשורים לאריתה פרנקלין: מוקדם יותר השנה במסיבת Pre-Grammys השנתי של קלייב דייוויס, היא ביצעה תערובת של הלהיטים של פרנקלין, כמו "Think", "Rock Steady" ו – "Respect"

** המונח גוספל הוא השם האנגלי לבשורות הנוצריות. ארבע הבשורות הן מהמרכיבים המרכזיים בברית החדשה ומתארות את לידתו, חייו, תורתו, צליבתו ותחייתו של ישו הנוצרי מנקודת מבטם של מספר דמויות בחייו. מוזיקת גוספל  היא מוזיקה דתית נוצרית הכוללת בתוכה מספר סוגות ונכתבת על מנת להביע אמונה אישית או ציבורית המתייחסת ל"חיים נוצריים" ולתת במקביל חלופה דתית נוצרית למוזיקה הפופולרית החילונית. שתי הסוגות מהן נוצר הגוספל הן הספיריטואלז – שירת העבדים האפרו-אמריקאים שהובאה מאפריקה והתפתחה בארצות הברית ומזמורי הדת הכנסייתיים שהובאו מאירופה לארצות הברית. שני הזרמים הללו שימרו את יחודם אך גם הושפעו אחד מהשני ובימינו ניתן למצוא את סוגיה השונים של מוזיקת הגוספל בצמתים שונים לאורך הדרך שבין שני הקצוות המקוריים.כמו סוגים אחרים של מוזיקה נוצרית, היצירה, הביצוע, המשמעות ואפילו ההגדרה של מוזיקת הגוספל משתנים בהתאם לתרבות ולהקשר החברתי. מוזיקת הגוספל נוצרת ומבוצעת למספר מטרות: דתיות, טקסיות, הנאה וכמוצר בידורי המיועד לשיווק. הרעיון המרכזי העובר כחוט השני במילים ובלחן של מוזיקת הגוספל הוא האדרה, שבח ותודה לאלוהים, לישו ולרוח הקודש והטפה לחיזוק האמונה באל. בהכללה, השירה היא הדומיננטית במוזיקת הגוספל, ולעיתים קרובות היא מבוצעת תוך שימוש נרחב בהרמוניה. פעמים רבות נעשה שימוש במקהלה, הן בשירה המובילה והן בליווי ווקאלי לסולן. הכלים המובילים בליווי השירה הם בדרך כללקלידים כגון: פסנתר ואורגן האמונד וגם כלי נשיפה, תופים, גיטרה (ואף גיטרה חשמלית בגוספל המודרני יותר) וגיטרה בס. הגוספל העכשווי כולל את תת-הסוגות: גוספל עירוני עכשווי (מכונה לעיתים "גוספל שחור " Black Gospel"), גוספל דרומי ו"גוספל מודרני" הידוע יותר בשם מוזיקה נוצרית עכשווית.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן