0Y0A5108

חיקוי מלהיב של המקור

דייר סטרייטס אקספיריינס

היכל התרבות ת"א
4.5/5

מה שווה להקה שמתהדרת בשם Dire Straits בלי מארק נופלר? הבעיה קשה יותר היא אצל אחד כמוני שראה את ההרכב המקורי בפעולה בהופעה בישראל ב-1985 ושבוי בקסמה הראשוני. דייר סטרייטס בשבילי היא קודם כל מארק נופלר. שום להקת קאברים אינה יכולה להחליף את המקור הזה. הנעליים האלו גדולות מדי. זו הייתה המחשבה שאיתה הגעתי להיכל התרבות. הרושם הוא שדייר סטרייטס הייתה מסוג הלהקות, שיש להשאיר אותה במקומות ובזמנים, שהיא יצרה אלבום כמו  Brothers In Arms.
מצד שני, יש להודות: הקהל אוהב את להיטי הלהקה, עד כדי כך שהוא מוכן להתפשר על הרכב, שהקשר בינו ובין ההרכב המקורי מסתכם בסקסופוניסט כריס וייט, שהקליט וניגן עם הלהקה במשך עשר שנים. עובדה: שתי ההופעות של ההרכב הזה, שנערכו ביוני שעבר במרכז הירידים היו Sold Out. גם בזו של אמש ,בהיכל, לא נותר כיסא פנוי.
39 שנים אחרי יציאת Sultans Of Swing ו-24 שנים אחרי פירוק הלהקה של נופלר ושות',  מגיע הרכב המנסה לשחזר את המוסיקה של דייר סטרייטס. בדבר אחד אין להטיל ספק: מדובר בנגנים מיומנים, שמספקים הסחורה בצורה שנשמעת לא פחות טובה מהמקור.
ל"מחליף" של נופלר, טרנס ראיס Terence Reis יש את הנגינה ואפילו משהו מהקול של נופלר. מילים פשוטות: החיקוי שלו – יותר מאשר ניסיון מוצלח להיכנס לנעליו הגדולות.
בגדול – הרכב האקספיריינס מגיש תזכורת נהדרת לשפע של שירים, שהתנחלו בזיכרון הקולקטיבי בשמונים. אם היו ציפיות, החבורה הזו עמדה בהן, אם לא למעלה מזה. ההרכב הזה אינו מנסה לחקות בכוח את דייר סטרייטס המקוריים. כולם נגנים מקצועיים, מנגנים כהרכב רוק ליגת על. טרנס ראיס בשלל הגיטרות שלו, מנגן ושר את הקלאסיקות של סטרייטס במיומנות גבוהה. אהבתי גם את הלהט בנגינת הנשיפה של כריס וייט.
דייר סטרייטס אקספיריינס, בהרכב שכולל שתי מערכות קלידים, נשמעת משהו מורכב ומתוחכם יותר מעוד להקת קאברים. המופע שלה מהוקצע, הסאונד והתאורה – חמישה כוכבים.
שורה תחתונה: ניתן לדבר על הצדעה מלהיבה ללהקת המקור של מרק נופלר.  עדיין אין לשכוח: ההרכב הזה לא היה מגיע לרמות נגינה כאלה ללא השירים של נופלר ושות', שממשיכים לחצות את מחסומי הזמן.

הלהקה: כריס וייט (Chris White)  – סקסופונים, חליל, שירה, טרנס ראיס (Terence Reis) – זמר ראשי, גיטרות, ריצ'ארד קוטל (Richard Cottle) – פסנתר, אורגן, קלידים, פדי מילנר (Paddy Milner) – פסנתר, אורגן, קלידים, אנדי קיין (Andy (Caine – גיטרות, טים וולטרס (Tim Walters) – גיטרות, מייקל פיט (Michael Feat) – בס.

צילום: מרגלית חרסונסקי

Telegraph Road
Walk of Life
Romeo and Juliet
Tunnel Of Love
Your Latest Trick
The Man's Too Strong
Private Investigations
Down To The Waterline
Lady Writer
Two Young Lovers
On Every Street
Brothers In Arms
Sultans Of Swing
Encore:
Money for Nothing
Going Home: Theme from Local Hero

וידיאו: Money For Nothing

Brothers In Arms 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן