דנה ברגר האוסף

האוסף Live

דנה ברגר

התו השמיני
4.5/5

"כשהגשם יורד, העלים מצהיבים/הרחובות חוגגים הדליחות מחודשת/אני יודעת שיש בזה טעם/למרות המחשבה שאין בזה דבר" (השיר "יש בזה טעם" – ורד קלפטר) כך נפתחת מהדורת ה – Live העדכנית של דנה ברגר.
דנה ברגר מהיוצרות זמרות היותר אמינות שצמחו כאן בנתה את עצמה מדיסק לדיסק, הקפידה תמיד על הבעה אותנטית ומשכנעת גם כזמרת פופ גם כרוקרית.
רוב השירים באוסף עברו את מבחן הזמן, והפעם מוגשים בעיבודים ובתזמורים משדרגים להרכב הכולל חטיבת נשיפה משמעותית. אפילו שורות שנשמעות קלישאות כמו "ואתה נכנסת לחיים שלי בלי אזהרה" בשיר "אהבה" או "אני מבזבזת כוחות יקרים על שטויות" ב"לומדת לעוף" נשמעות חלק אינטגרלי בקלאסיקה המוכרת שלה. כנ"ל  – "עד הקצה" (ברגר/ורד קלפטר) בעיבוד יפהפה לכלי מיתר. בשיר הזה ברגר הופכת את מצב חוסר הוודאות ביחסים לשירת נשמה כואבת. "עד התהום עד הקצה/עד שניפול ונתרצה". היא שרה בטונים מרגשים,  מתוך עוצמה פנימית.
התזמורים תדלקו אותה בדלק באוקטן גבוה, מותאמים לרפרטואר מכל הצבעים, מצבי רוח ועיבודים לא חד-גוניים. הממד הרוקי של "אם אתה רוצה להיות מלך", קצב הבוסה של "מחכה לך", התזמור היפהפה לטרומבון של "בא והולך", העיבוד נוסח סרטי ג'יימס בונד ל"תוך כדי תנועה", מול האינטימיות הנוגה המינימליסטית הנפלאה של "גן מאיר".
גם בחדשים כמו "לא ליפול", שנכתב על רקע השתתפותה ב"הישרדות", הלחן והטון משדרים תחושת אמת של רצון להישאר בחיים.  ברגר נמצאת בתוך המילים, ביניהן. שרה ממקומות עמוקים שמתחת למיתרים.
מגיעים עד "שלח לי שקט" של "בלגן" (הביצוע הראשון שלה שנשלח לרדיו ב-1991) "הנה באתי הביתה" שכתבה יחד עם איתי פרל וגם "בונוס", "ושום סלע" למילים של תרצה אתר וללחן של עדי רנרט שהיא שרה בערב "כמו ציפור בתוך חדר", ערב בהפקת גל"צ, מהשירים האל-זמניים בטעם משובח של פעם.
דנה ברגר מחוברת לשירים כסינגר-סונגרייטר, גם אם לעיתים היא לא כתבה את המילים או את הלחן. אלבום האוסף משדר תחושה של בשלות מנקודת הזמן העכשווית, בעיבודים שעשו עמה חסד.

עיבודים: דנה ברגר, ניר מנצור, מיכאל פרוסט, אלעד אדר, יניב דדון

שירים:  יש בזה טעם, אהבה, לומדת לעוף, תוך כדי תנועה, מחכה לו, בא והולך, גן מאיר, תראה אותך, עד הקצה, חמימות חולפת, אם את רוצה להיות מלך, שלח לי שקט, הנה באתי הביתה בונוס: לא ליפול, ושום סלע.

צילומים: יוסמיוסיק

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן