מנס זלמרלוף

הוא הזוכה באירוויזיון 2015 בוינה

מנס זלמרלוף משוודיה

אירוויזיון 2015 תחרות הגמר
/5

הזמרת הרוסייה פולינה גאגרינה כמעט התמוטטה. היא הייתה בטוחה שהאירוויזיון שלה. רק כאשר הבינה כי הזמר השבדי מנס זלמרלוף לוקח את התחרות עם השיר –  Heroes נרגעה. בסיכום שוודיה – 365 נקודות, רוסיה – 303. איטליה –292. ישראל? – תשיעית עם 97 נקודות. המדינה היחידה שנתנה לנדב גדג' יותר מ-7 נקודות הייתה איטליה – 8 נקודות.
27 מדינות  תרמו את תרומתן למפגן הקיטש הגדול ביותר באירופה. הפעם הצטרפה גם אוסטרליה, שהוזמנה במיוחד לכבוד שנת ה-60 של האירוויזיון. המאוכזבת הגדולה – אלקטרו וולווט צמד הסווינג שייצג את בריטניה, מעצמת פופ שהאירוויזיון אינו מאיר לה פנים. מדהים: המדינה שממנה יצאו הביטלס והרולינג סטונס רואה את עצמה מתחת למדינות כמו אזרבייג'אן ומונטנגרו. אבל אולי זה מגיע להם. להקת אלקטרו ולווט חסרה נוכחות בימתית, הגם שהיא הגישה את השיר "עדיין מאוהב בך" בסגנון רטרו סווינג, ג'אז שנות החימשים.
שירים? בסטנדרטים של האירוויזיון – ממש בסדר. לא ממש מעבר. גם השיר השוודי הפולק-אלקטרוני הקצבי שזכה לא יקבל פרסי גראמי.  השיר הרוסי "מיליון קולות"? פולינה גאגרינה שפכה טונות של רגש בביצוע קצת היסטרי. ראו לה בעיניים שהיא באה כדי להביא את האירוויזיון בשנה הבאה למוסקבה. זה כמעט עלה בידה. אוסטרליה? נציגה, גאי סבסטיאן,  למדה היטב את הז'אנר. הביאה שיר קורץ לזכייה  סטייל ברונו מארס,  שהגיע למקום החמישי. תארו לכם שאוסטרליה היתה זוכה באירוויזיון. כל אירופה הייתה נוסעת בשנה הבאה לשם?!
תופעה מעצבנת – חלוקת נקודות בין מדינות שכנות. פינלנד ואיסלנד נתנו לשוודיה 12 נקודות בטוחות.  רוסיה קיבלה דוז פואה מבלרוס, אזרבייג'אן, ארמניה. האוסטרים יכולים לרשום לעצמם אירוויזיון מושקע מאוד, שישמש אתגר לא קטן  לשוודים בשנה הבאה.

שוודיה – 365
רוסיה – 303
איטליה – 292
בלגיה – 217
אוסטרליה – 196
לטביה – 186
אסטוניה – 106
נורבגיה – 102
ישראל – 97
סרביה – 53.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן