אליה גבאי הכוכב הבא לאירוויזיון

אליה גבאי

הכוכב הבא לאירוויזיון

13.12.18
/5

אליה גבאי הגיע למבחני הכוכב לאירוויזיון כזמר מקצועי, שהוציא עד היום סינגלים ואלבום. שיר אחד שלו אף השתחל לפלייליסט של גל"צ. הוא פתח את האודישן לשיר "אהבה כזו" (עידן רייכל זהבה בן) במאוול (אלתור ווקאלי בסגנון מזרחי), שהעיד על קול אדיר, ואז שכח את הבתים, אבל המשיך לשיר. למה הדבר דומה? לרץ מכשולים שמועד במכשול הראשון והשני, אבל קם וממשיך עד הגמר. גבאי הגיע לסיום, וקיבל  חמישה כחולים. השופטים הבינו כי מדובר בזמר טוב, בעל יכולות בלתי קונבנציונאליות בעל פוטנציאל להיות בין המועמדים הסופיים לתחרות האירוויזיון. בלקאאוט הוא חלק ממבחני שירה. בדרך כלל – סיבה לפסילה. כאן קרה משהו חריג. זה היה אחד המומנטים היותר מוצלחים ב"הכוכב הבא לאירוויזיון" בקשר שבין שולחן השופטים לנבחנים.
האודישן הזה שלח אותי  להאזין לכמה ביצועים של גבאי שהפכו לסינגלים. גבאי הוא בדיוק הזמר שזקוק לתחרות שירה מהסוג של הכוכב כדי לקצר דרך. שמעתי אחד השירים שלו "אדם לאדם" בעיבוד שלו ושל שמוליק דניאל. שיר מצוין מכל בחינה.  המילים: "אדם לאדם חדר חשוך/ מיטה וחצי פסנתר זרוק/ רגליים יחפות על הרצפה/ ואת לא מבינה / לא מבינה את המילים/ את התנועות במעגלים / מסתובבת ונזרקת לאחור/ אדם לאדם עין בעין לב אל לב ירח בחלון/ מתקרבים ומתרחקים שלא ידליקו את האור / אמת פשוטה בחדרים סודות כמוסים כמו הגוף/ מתקרבים ומתרחקים/ והנה אלוהים… הנה אלוהים". השיר בנוי לתלפיות במנגינה, במעברים, אוסף עוצמה מהביצוע התחושתי של גבאי.
אליה גבאי בן 26, במקור ממעלות, שירת בלהקת הרבנות הצבאית לצד זמרים כישי ריבו ואיציק דדיה. הוא אחד מזמרי התזמורת האנדולסית "אלמוגרביה", מתמחה בשירה אנדלוסית. כל שירי אלבום הבכורה שלו, "כאן בעולם", נכתבו על ידו מלבד שיר אחד שנכתב ע"י יהודה מסס. את ההפקה והעיבודים עשה שמוליק דניאל.
מבחינת אליה גבאי – תחרות הכוכב הבא היא אמצעי יותר מאשר מטרה. הוא זמר יוצר שהולך בדרכו היחודית, והוא ימשיך בה גם אם לא יגיע לגמר הסופי – בו ייקבע המייצג של ישראל לתחרות בתל אביב. מצד שני, עם הכישורים, גווני הקול שלו וחיבור שלו למזרח – הוא יכול להוות מועמד מפתיע גם בשלבים הסופיים של התחרות.

ניב ינקו – "האבה הזו שלנו" ציון: 8
גבריאל כהן – "ואם פרדה ציון – 5
עדן ורד מרי – Seven Nation Army ציון: 7
אליה גבאי – "אהבה כזו" ציון: 8

אליה גבאי – אדם לאדם

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן