שבחיה בת ישראל

שבחיה סבתא רבא

הכוכב הבא

רון בוחניק, סיסטר שבחיה, אלון פתחיה, שלומי לוי, חנה אדרי
/5

אטדגי הוא היחיד שנתן "כחול" ל"להיות סלב" של שגיב לוזון. לכחול קדמה שאלתו למתמודד: "מה דעתך על זמר מזרחי אמיתי לאירוויזיון?" הבחור שמשווע להיות סלב, הבטיח "לתת את הבום", "להרים את כולם". אטדגי אמר על הביצוע: "זה שיר ענק!" הוא לא חשב כמו שאר השופטים, כי מדובר  ברעה חברתית חולה: השאיפה להיות מפורסם כמהות החיים. האמנות תחכה. את אטדגי השיר הצחיק ושימח. הוא מחפש את הנציג המזרחי האמיתי, שיעשה שמח באירוויזיון.
כיוון שהפקת "הכוכב הבא" עסוקה בעיקר בבידור, אטדגי מתאים לקונספט שלה, שלא לדבר על תרומה לאיזון האשכנזי-מזרחי, ואם הוא גם תורם לבלגן ולשמחה – אז שיחקנו אותה. "זמר מזרחי אמיתי לאירוויזיון"? אני עדיין מנסה לחשוב במונחים של זמרים טובים בלי קשר ל"מזרחי" ולאירוויזיון, אבל ברור הוא שאנחנו  כבר עמוק בקדם אירוויזיון, כלומר דרושים זמר/ת להקה טובים + גימיק. מהבחינה הזו, התוכנית הפעם סיפקה את הצמד אבי אילות אלוש ושבחיה בת ישראל בשיר בלוז מקורי – Don't You Ever Leave Me. שבחיה היא זמרת Soul מהקרביים, בשילוב עם אבי אלוש היה אלמנט ייחודי. אטדגי ניסה לפרק את החבילה. הוא חשב ששבחיה אינה זקוקה לאלוש, אותו הוא כינה "שטיח" (מה זה?). שוב נזקקנו למוקי ולאינטליגנציה שלו, כדי להבהיר לאטדגי כי לא מדובר ב"שטיח", אלא במעטפת משדרגת, שהופכת את הזיווג לצמד.
מפיקי התוכנית הביאו זמרת,הדסה ישורון, ולהקה שעשו פולקלור כורדי. הרי מראש ידעו ששמחה כורדית זה קישוט, וסיבה למסיבה לאטדגי לעשות שמח, ושאין לחבורה סיכוי להמשיך. כשחנה אדרי  שרה פלמנקו עסיסי, אטדגי ביקש לחגוג  על בקבוק יין, פאייה ומזטים ושלח את הזמרת לייצג את ישראל באירוויזיון, למרות שהשיר הוא בסגנון שאמור לייצג את ספרד. השופט שניזון מתסכול ומלא חשיבות עצמית, הולך בסופו של דבר על תפקיד הליצן בשולחן השופטים.
אם רון בוחניק הצליח לעבור בקאבר ל – She Will Be Loved של מארון 5, הרי גם אביה ברן הייתה צריכה לקבל את הצ'אנס על She Wolf של סיה וגואטה. שניהם לא הגיעו לשיאם, אבל לשניהם יש יותר מקול מיוחד. אביה ברן אולי נפלה בגלל התרגשות, אבל זיהיתי אצלה איכויות ייחודיות, בפרשנות של השיר, בצבעים הקוליים העשירים. מוקי לא צדק, כשנתן אדום על ביצוע, שנשאר "אותו הדבר מתחילתו ועד סופו". הוא פספס את היופי הפנימי שקיים בקול של ברן.

עברו: רון בוחניק – She Will Be Loved, אבי איילות אלוש – סיסטר שבחיה – Don't You Ever Leave Me, אלון פתחיה – "תם ולא נשלם", שלומי לוי – "אין לי אהבה", חנה אדרי – Naci En Alami

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן