אלמוג קריאף ואמא

אלמוג קריאף

הלוחמת של

אקס פקטור הקרב על רבע הגמר
/5

ריאליטי, ריאליטי, אבל יש רגעים, שצריכים לקחת משהו נגד בחילה. אלמוג קריאף שרה "לוחמת" (איציק שמלי) וסיפר כי השיר מוקדש לאימו. והנה בשידור מיקמו את אמו מולו, וזו עשתה תנועות ידיים כאילו היא רוצה לטרוף אותו. זו הייתה אחת ההצגות היותר מביכות בתולדות תחרויות הריאליטי מוסיקה. עברי לידר בכה. פורטיס אמר שהוא אוהב לראות את עברי בוכה, ושמוסיקה אינה עניין של שכל. משה פרץ סיפר שגם הוא הזמין את אמא שלו לבמה בהיכל התרבות בת"א ושר לה שיר מרגש עד דמעות ואיבוד קול.
"אני אוהב את הרגע ומתעלם מהביצוע", אמר משה פרץ. כלומר לא הביצוע חשוב, אלא החיבוק עם המאמא. הו מאמא. חיכיתי ששולחן השופטים יקום, יתחבק עם קריאף ו"הלוחמת". נראה שהוא נראה רגוע מהם.
השופטים דורשים מהמתמודדים להעלות רמה, בעוד שאצלם עולה שוב ושוב השאלה: כמה עוד אפשר להוריד אותה.
שירי מימון ציינה כי קריאף הוא "הפתעת העונה", כי ממנו "לא ציפינו ליותר מדי". ניסיתי להבין את המשפט: האם הייתה אצל קריאף נקודת שפל כזו שהורידה את מד הציפיות? להיפך: הבחור הראה יציבות מפתיעה לאורך העונה. לא היה אצלו מצב של השתפרות מגרוע למצוין. לא נוצר אצלו מצב של פער ציפיות. אבל מימון ממשיכה לזרוק משפטים, לסתור את עצמה. להתחנחן. "כל כך חשוב שהביטלס יהיו בתוכנית שלנו", היא אמרה  על הביצוע של טל גינת ל – Eleanor rigby, אבל מתברר כי היא לא ידעה בכלל שזה שמו של השיר… בדברים שאמרה על הדואט המוצלח של עידו ועטרה ל"תגידי לו" (אוהד חיטמן) הוא סתרה את עצמה. מצד אחד היה חסר לה ב"ביחדנס". מצד שני הוא הצטרפה לשבחים של לידר ואמרה "אהבתי  את שניכם על הבמה".  על  Talk Dirty ששרה דניאל יפה, אמרה מימון: "השיר הפריע לי. לא מכירה אותו, לא מבינה אותו, אבל מה שקרה על הבמה היה טוב. גם את טובה".  על הביצוע של דודו איבגי ל"עטוף ברחמים" אמרה: "אני לא יודעת איך להגייב עליך". זו שפטת בתחרות מוסיקה?
יותר ויותר מתברר כי השופטים הופכים נופת צופים ומתק שפתיים בשידור חי. אפילו הבדיחות יוצאות להם רע. משה פרץ אומר כבר פעם שניה, שהוא דואג אם אין מעליו שנדלייר, כשאנה טימופיי שרה. על הביצוע של עידו ועטרה אמר פרץ: "העצב נותן את המשמעות לזה שאתם צריכים לשיר ביחד". לא שיניתי מילה. הבנתם את המשפט? פורטיס? – מתארח, לא שופט. לאלמוג קריאף אמר: "התרגשת מאוד. אני לא שופט אותך על התרגשות". על מה הוא כן שפט אותו? פורטיס יודע טוב מאיתנו.
דודו איבגי שהוחזר לתוכנית –הולך הביתה, ובצדק. הוא שר "עטוף ברחמים", המוכר מריטה ועורר רחמים. כמה פעמים אפשר לחזור על אותה מניירה. עברי לידר, שנסע במיוחד לשדרות כדי להתנצל בפיו על ההדחה ולהחזירו, לא הצליח לשדרג אותו. גם ב"גשם" המוכר מפוליקר,  איבגי "שר ברגש" מעושה ומלאכותי.
Close Up   סוף סוף נשמעות נטו ללא תנועתיות יתר, והשיפור אצלן הוא בהרמוניה הקולית. לידר שב ודורש מהן אנגלית טובה יותר. קצת מאוחר לדרוש מהן להישמע כאליו נולדו בבריטניה,  לא?

הביצוע של הפרק: טל גינת – Eleanor Rigby

*** די עם השימוש המופרז ב – Number  לציון ביצוע. חסרות מילים בעברית?
*** בר רפאלי? לא אני המצאתי את המשפט – תהיי יפה ותשתקי.

 

עברו לשלב הבא

אנה טימופיי – Bring me To Life, קלוז אפ – Blame, יוסי שטרית "שבע בערב", טל גינת – Eleanor Rigby, עידו ועטרה – "תגידי לו"' אלמוג קריאף – "לוחמת", "לולה"' דניאל יפה – Talk Dirty

הדחה

דודו איבגי – "עטוף ברחמים", "גשם"

וידיאו: אלמוג קריאף – "לוחמת"

וידיאו: דניאל יפה – Talk Dirty

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. כרגיל, ניתוח מפורט, מאוד מעניין וקולע שלך.
    אבל….. אני לא מסכימה איתך לגבי דודו איבגי: לדעתי הוא אותנטי, מוכשר ומרגש.
    ההפקה עשתה לו עוול וסירסה אותו: בפרק האחרון הביאו את הדודה הקוראת בקמח כביכול, הדגישו לאורך כל הדרך את "הרומן" עם המתמודדת לשעבר מזלי (רומן שהריח לי מפוברק לגמרי), הכל כדי להעצים את דמותו העממית של הבחור משדרות. סטיגמה איומה. בעיני דודו מוכשר, גם כזמר ויש להניח גם כשחקן. מאוד אהבתי את בחירת שיריו באודישינים – הם לא היו גימיק ריק מתוכן, אלא בחירה אינטלגנטית וביצועים נפלאים שאני מאזינה להם שוב ושוב… הקלאסיקות הארץ ישראליות זכו לכבוד הראוי להם, בביצועים שלו, והתרעננו.
    הלואי שיצליח – המפתח טמון בסוכן טוב שידע לכוון אותו (למשל לעולם מחזות הזמר). הוא לחלוטין היה הפייבוריט שלי, וממש צובט לי הלב שהודח…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן