0Y0A4270

ה – Fingerprints של צ'יק קוריאה

פסטיבל הג'אז באילת

שלישיית צ'יק קוריאה עם אבישי כהן ומרקוס גילמור
4.5/5

פסטיבל ג'אז על טהרת הישראליות לרגל 30 שנות פסטיבל, אבל צ'יק קוריאה אחד. הוא באמת אחד. למה הוא הזר היחיד? כי על פניו – הניסיון להניף דגל כחול-לבן בלבד נראה לרבים התאבדות בקופות. גם שלום חנוך ושלומי שבן הגיעו לפסטיבל הג'אז כדי לשמש גיבוי מסחרי ליומרה היפה להציב פסטיבל ג'אז ישראלי בלבד, ויש לי תחושה, מבלי שביררתי נתונים כמותיים, שהם (שלום ושלומי) הביאו קהל גדול יותר מאשר צ'יק קוריאה.
לעצם העניין: אחרי אינספור פעמים שהוא ניגן בישראל – יש עדיין מקום להתרגשות. ביג ביג ג'אז סטאר. רב אמן מיומן בעל סגנון מובחן. גם אבישי כהן שניגן אתו בבס הוא סטאר בג'אז, גם מרקוס גילמור בתופים. בקיצור: Dream Trio. צ'יק עלה לבמה בחולצה כתומה ובמכנסים בצבע חאקי, צילם הקהל בסלולארי שלו והציג את "ידידי הותיק – Great Musician אבישי כהן".  את המתופף גילמור הוא מכיר כבר איזה עשרים שנה. השלישייה התייצבה להופעת בכורה בהרכב הזה.
צ'יק קוריאה מכוון הפסנתר באמצעות קהל, שחזר בשירה על כמה צלילים. זה נשמע בערך כמו שירה בלה-לה-לה בחדר אוכל בקיבוץ. ואז – החיוך של קוריאה אל הנגנים, כאילו אומר בואו נכייף.  צ'יק התחיל ב – Light As A Feather מהאלבום הוותיק. מנגן במיומנות, בקלילות, באיזו שלווה פנימית. מחפש קשר עין עם הנגנים. גם המתופף מרקוס גילמור לא רץ לפני התופים. התיפוף שלו מוצא שפה משותפת עם קוריאה. לעומת זאת, אבישי כהן עבד קשה. הוא מנגן עם הפנים והגוף, כמו מנסה להפוך אטרקציה בתוך הטריו.
הקטעים הבאים היו "טנגו" שצ'יק הקדיש לאימו, הצדעות לביל אוואנס ב"עליסה בארץ הפלאות" לבאד פאוול ב – Tempus fugit בסגנון אפרו לטיני ו- Fingerprints שנכתב כנגד Footprints של וויין שורטר. זה היה אחד הקטעים המשובחים בערב. השלישייה ניגנה ברמות נגינה נפלאות של איכות ועומק, כאילו הם מנגנים שנים יחד. הסיום – איך לא, כמעט 12 דקות של – Spain. הקהל מוזמן להצטרף.
צ'יק קוריאה בן 75, אחרי התנסויות באינספור סגנונות והיתוכים סגנוניים, חוזר לבסיס האקוסטי של שלישייה באיזושהי שלווה מחבקת, בלי הרבה צלצולים. חמישים שנות קריירה של ענק הג'אז מתנקזות למופע אינטימי שיש בו צניעות, אנושיות שהם לא פחות מרשימות מהצלילים שבקעו מהפסנתר.

מצלם את הקהל

Fingerprints

Spain

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן