חן רותם בחוץ חלם בלהות

בחוץ חלום בלהות

חן רותם

הפקה עצמאית
4.5/5

חן רותם בחרה בשם "חלום בלהות" לאלבומה החדש. אחרי שמונה שירים, אתה לא חש סיוט נוראי, אבל אתה מצליח לגעת במועקה שלה בכל אספקט של החיים.  אהבה? חן רותם מתקשה לשוחח בשפת האהבה. ב"תאהב אותי" מתרחשת דרמה. גיטרות חשמליות משתתפות בקינתה. הצליל קונטרסטי לקול השברירי הנוגה המתאר את התסכול: "נשיקות מלוכלכות/ חיבוקים קצרים/ מכבים אורות/ בסוף אתה משאיר אותי ערה"
אהבה – לעולם לא שלמה, כשהיא ממתינה לה "בכל הרציפים""אני יודעת שלעולם לא אהיה מספיק מוכנה" שרה רותם בעצב-כאב-צער-ערגה. (השיר "רציפים")
חיים במציאות הנוכחית – ללא תקווה. ב"מילים ברורות" הקול משדר עוגמת נפש, תסכול ועצב עמוקים, כשהיא  מתכתבת עם סיפור יציאת מצרים. אנחנו עדיין במדבר, שרה רותם, וגם כאן הגיטרות משלימות את עומק התחושה הטראומטית.
"כי אין לנו משה שיגמגם לנו עתיד/ איבדנו את הדרך חזרה/ זה לא עובר זה לא מגליד/ כבר לא מאמינים לעיתונים, רבים עם השכנים/ שנים שנים שנים/ לא מתפללים, מתבוללים, מדליקים נרות"
היא שרה חיים ללא מנהיג ב"אין מלך" וגם הפעם משתמשת רותם בסיפור התנכ"י של ספר שופטים – "בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה" או בלשונה של רותם חן: "ובימים ההם אין מלך/ רק אדם לאדם ודם/ וכמעט ששכחנו/ למרות שהבטחנו/ שנזכור את כולם/ בחרנו שם למלחמה הבאה/ הוצאנו דרכונים לברוח/ והפסקנו לחשוב/ שנצליח בטוב/ למכור ודבר לא לשכוח// בטון מזוין בינינו/ אדמת מריבה מתחת/ ושווים קצת פחות חיינו
ונותרנו מעט, עבדים לפחד"  – גם כאן צליל הגיטרות מעצים את תחושת הייאוש והחרדה.
חיים אישיים – כבריחה. גם ב"כאבי גדילה" נשארת היא שרה מצב של שלושים שנות בריחה ופצעים פתוחים, ועדין יש איזה הבהוב של תקווה.  העיבוד טען את השיר כפסקול של סרט מתח.
חיים בשקר  של חייל מילואים שממשיך מתוך "רצון בוער להיות שייך אל העלית", למרות שנפשית הוא כבר מזמן לא שם. נעזר בסם כדי להמשיך. חן רותם בדיבור ישיר, דרמטי – נוגעת בצבאיות הישראלית המשקרת. המוסיקה מייצרת מתח מתעצם. (השיר "אימון חצי שנתי")
חיים שנשארים בתחום הסלון שלך, כי בחוץ חלום בלהות ואתה נשאר עם עצמך – מחבק אותך וסוגר את הדלת לאט. גם כאן (ב"שיר ערש") השירה של חן רותם היא סייסמוגרף רגיש, שברירי ומדויק של של מי שמתפכחת בכאביה. ב-2011 שמעתי את אלבומה "מה יגידו". זו עדיין תוגתה העצובה, הכואבת והנואשת שמחלחלת ומצמררת.

שירים: תאהב אותי, מילים ברורות, כאבי גדילה, ג'נין, אין מלך, רציפים, אימון חצי שנתי, שיר ערש

כל המילים: חן רותם למעט "רציפים" – סלעית קרץ. כל הלחנים – חן רותם למעט "ג'נין – נמרוד גלבוע

עיבודים – נמרוד גלבוע, יצחקי פרנקו, זיו מן, אודי גלברט ועמיר לב

הפקה מוסיקלית – עמיר לב

על האלבום "מה יגידו" 2011

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן