טוטס טילמנס והמפוחית

בלוזט Bluesette

טוטס טילמנס

/5

בלוזט "Bluesette" הוא סטנדרט ג'אז שנכתב על ידי טוטס טילמנס (Toots Thielemans) נגן המפוחית והגיטריסט יליד בלגיה. הגם שישנם מקורות שטוענים הוקלט ב- 1962, "בלוזט" יצא לראשונה ב- 1964. הביצוע המקורי נכלל ב- "The Whistler & His Guitar" עם ארנולד פישקינד (בס), סול גובין (תופים), טוטס טילמנס (גיטרה & שריקה), דיק הימן (אורגן). בגרסה המקורית טילמנס שרק את השיר. בהמשך הוא ינגן אותו במפוחית. מאוחר יותר הוא הופך לאחד מנגני המפוחית הגדולים ביותר של המאה העשרים אחד המבקרים כתב עליו: "הנגינה שלו היתה מדהימה בהתחשב במגבלות המובנות של הפה האנושי ושל הכלי"
הקריירה של טילמנס כגיטריסט החלה בלהקתו של בני גודמן בסיבוב ההופעות האירופי שלו ב- 1949 וב – 1950. בשנת 1952, עבר לארצות הברית. כאן הוא הקליט והופיע עם אמנים מפורסמים רבים, מצ'ארלי פרקר דרך אלה פיצג'רלד, קווינסי ג'ונס, וסטיבי וונדר. טילמנס הופיע על בסיס קבוע בתוכנית הטלוויזיה “The Jimmy Dean Show” במשך מספר שנים.
"בלוזט" הפך להיט הבינלאומי שזכה לעשרות גרסאות כיסוי ביניהם הגיטריסט צ'ט אטקינס, הפסנתרן ביל אוונס והזמרות שרה ווהן ואניטה או'דיי (מילים נוספו ללחן של טילמנס על ידי התמלילן נורמן גימבל) אליס רגינה הברזילאית בדואט עם טילמנס. טילמנס אהב את "בלוזט" והקליט אותו פעמים רבות לאורך הקריירה שלו. הוא הצהיר פעם בראיון ש"אם יש מוסיקה שמתארת אותי, זה השיר הזה".

טוטס טילמנס מנגן "בלוזט" ברוטרדם ב-2009

"בלוזט" טוטס טילמנס עם אליס רגינה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן