קט סטיבנס - The Laughing Apple

The Laughing Apple

יוסוף-סטיבנס

הליקון
4/5

חמישים שנה עברו מאז הוציא קט סטיבנס, לימים יוסוף איסלאם, את "בחשכת הליל".  עכשיו הוא מחזיר אותו מהאלבום הישן New Masters לאלבומו החדש   "The Laughing Apple".
הביצוע המחודש,  שהוקלט במקור לפני 50 שנה (עבור האלבום "New Masters"), הוא הסינגל שקידם את האלבום. "בחשכת הליל/ אני משוטט בלי סוף/ עם תקווה בוערת עמוק בפנים/ אני נמלט, הקהילה דחפה אותי החוצה/ בעולם הרע הזה, אני מתחיל לפקפק/אני לבדי ואין איש לצדי"
השיר צלח בהצלחה את חמשת העשורים מאז יצא ב-1967. גם קולו של יוסוף/ קט סטיבנס לא איבד מפריכותו, נשמע אף עמוק ואותנטי יותר בעיבוד סולידי שמשאיר אותו במחוזות השישים-שבעים.
האלבום החדש כולל שלושה שירים חדשים לגמרי ושמונה גרסאות חדשות לקלאסיקות מוקדמות של סטיבנס משנת 1967. את האלבום הפיק יוסוף עם Paul Samwell-Smith, המפיק המקורי של כמה מאלבומיו המוקדמים והנודעים וביניהם "Tea For The Tillerman". את עטיפת האלבום אייר בעצמו.
See What Love Did to Me, השיר השני הוא פופ קליל וקליט בעיבוד לצלילים קלטיים. הטקסט תואם את שעבר כמתאסלם. "הייתי ילד אובד בחשכה, חץ שבור שמחטיא את המטרה … ועכשיו אני רואה מה אלוהים עשה בשבילי".
סטיבנס נאמן לסגנונו הישן – פופ פולק סגנון שנות השישים, ואמנם האלבום נשמע יותר חזרה לשנים ההן מאשר התחדשות. קשה להבחין בין שירים ישנים לחדשים. קולו כמעט לא השתנה.  שומר על החיספוס השברירי שמעניק לו אמינות וחיוניות. זהו הצליל הקלאסי שלו. מצליח להכניס סיפורים לשלוש דקות בדרגת אמינות גבוהה. אם אחרי כל השנים, סטיבנס/יוסוף עדיין נשמע  מעט ותמים, מגיע לו קרדיט על אופטימיות. האלבום הוא תשובה לכל מי שבעבר לא נתן צ'אנס לשלב חדש בקריירה שלו. הפעם אפשר לומר – קט סטיבנס חזר, אמנם "בקטן", אבל חזר במתכונת – הישן והטוב.

***** בשישים-שבעים הוא נכנס לרשימות החובה שלי עם Wild World. גם Hard Headed Woman Moonshadow, Father & Son, Morning Has Broken.  לפני שקראו לו קט סטיבנס, הוא היה סטיבן דימטרה ג'ורג'יו, בנם של אם ממוצא שוודי ואב ממוצא יווני, שניהל מסעדה בלונדון וראה את בנו מתפתח לאחד הסינגרים-סונגרייטרים הבולטים של עידן הפולק-רוק מאז להיטו הראשון בשנת 1966 – I Love My Dog והשני – Matthew & Son של שנת 1967.
כעבור 10 שנים, ואחרי הצלחת ענק, מודיע קט סטיבנס על התאסלמותו והפיכתו ליוסוף איסלם,  ושהוא פורש מעסקי המוסיקה ועובר להתגורר בדובאי. בשנים האחרונות חזר להקליט ולהופיע. ב-2006 הוציא את An Other Cup  ב- 2009 את Roadsinger וב – 2014 את Tell ‘Em I’m Good.

Blackness of the Night

See What Love Did to Me

The Laughing Apple

Olive Hill

Grandsons

Mighty Peace

Mary and the Little Lamb

You Can Do (Whatever)!

Northern Wind (Death of Billy the Kid)

Don’t Blame Them

I’m So Sleepy

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן