20 שנה להופעה בהארד רוק קפה

יזהר אשדות

ההופעה – זאפה ת"א
4.5/5

זיהיתם את השיטה? תנו מספר שנים עגול, רצוי – עשרים שנה לאלבום/ הופעה ותחזירו הקהל בגדול. זה עובד. אלא מה: יש מוסיקאים/ זמרים שצברו כל כך הרבה שעות במה, שהם ראויים להשתמש בה. פיטר רוט, שהצטרף כתגבור לחבורת יזהר אשדות לציון 20 שנה להופעה בהארד רוק קפה, יחגוג בקרוב 20 שנה לאלבום הראשון של מוניקה סקס. יחסי ציבור הדדיים. אני מוכן להתערב: יהיה מפוצץ.
ראיתי את העונג על פניו של הבחור שישב לידי (משהו סביבות ארבעים) הוא לא רק שר, הוא פרט באצבעותיו, כאילו הייתה לו גיטרה בידיים.
אני מאמין שיזהר אשדות מחייך לעצמו. הוא אמר בתחילת ההופעה בצהרי שישי במועדון הדחוס: "אנחנו כאן עם התירוץ הקלוש של הופעה במסעדה קטנה בדיזנגוף סנטר". קלוש, אבל המיתולוגיה עובדת לטובתו. אכן כבר עברו 20 שנה מאותה הופעת אנפלאגד ב"הארד רוק קפה" ז"ל, בית קפה מהודר בדיזנגוף סנטר, שצולמה ע"י הערוץ הראשון ב-22 לינואר 1995, ימי פריחת ה – MTV, ושודרה סימולטנית ברשת ג'. כעבור חודשים הפכה ההופעה ההיא לאלבום.
מה הפך אותה מיתולוגית? אין ספק, שלשם האטרקטיבי Hard Rock Cafe יש חלק בעניין. גם כאן אנחנו לא מקוריים. מדובר ברשת מסעדות ובתי קפה, שהוקמה ב-1971 בלונדון. על קירות בתי הקפה נתלו תמונות של כוכבי רוק אנד רול. עד היום ישנם 175 בתי קפה ומסעדות תחת השם הזה ב-53 מדינות.
יזהר אשדות מספר, כי אם היה מונה את מספר המתגאים שטוענים "הייתי בהופעה ההיא", הוא היה ממלא את אצטדיון בלומפילד. אני הייתי שם, וזו אינה הזייה.
אשדות רואה בהופעה ההיא "קו פרשת מים" שלו כזמר בחיבור הישיר הבלתי אמצעי לקהל, בלי להסתתר מאחורי דיסטורשנים של רוקנ'רול, למעשה קו שהתווה לו דרך בהופעות לאורך 20 השנים מאז.
ההופעה במועדון זאפה בת"א הייתה תמצית מזוקקת של עשרים השנים האלו, כולל שירים, שלא נוגנו בערב ההוא וחיבור לאוריינטציה האירית-קלטית של "ריקוד קטן" בהשתתפות הכנרית דינה לוריא. רוב השירים – להיטים גדולים. חלקם הקטן פחות מוכרים, וגם שיר אחד חדש. העיבודים ששמענו עוזרים להחזיק את השירים בחיים. במיוחד – הגרסה העוצמתית המחלחלת ל"הירושימה".
אני מודה: מדי כמה שנים אני זקוק לשעתיים כאלו עם יזהר אשדות וחבורתו. אם מדובר בהפעלת בלוטות הנוסטלגיה על שירים ישראלים – זה מתאים לי.  מפזם את הלחנים בקלות, מתענג על הטקסטים האלה, נהנה גם מהניחוח הקלטי.
אז נכון, אשדות לא השתנה לנו. כבר רץ עם זה המון שנים. נשאר במיינסטרים של הרוק עם עיבודים מצוינים, עם מלודיות מחניפות, עם קלידים שנשמעים הרמוניים, עם גיטרות שמצלצלות יופי (כולל התוספת החיונית של פיטר רוט), עם מקצבים סימטריים. התאוריה כי רוק ופופ זה וויליומים מפוצצים מנופצת כאן לרסיסים. קונספט האנפלאגד פשוט מתאים לאשדות. להתאהב מחדש, למרות שהרוב ישן.

שירים: מלך שלך, רגע, זריחה על המדבר, היא אוהבת רגע (פיטר רוט) , איש השוקולד, התחלות, הגשם ירד, ליבי לעולם לא נרדם, יש לך אותי, הב

לדה על, ריקוד קטן, אגם דמעות, במרחק נגיעה מכאן, צילו של יום קיץ, תן לי קצת ממך, מה תאמרי, ערב בלי טלפון, מתאהב הדרן: נועה של הים, הירושימה, ככלות הקול

יזהר אשדות – גיטרות ושירה, צוף פילוסוף – בס, רן עפרון – קלידים, שי ברוך – תופים, דינה לוריא – כינור. פיטר רוט – גיטרות, אורחת: רונה קינן

צילום: מרגלית חרסונסקי

וידיאו 1: התחלות

מל שלך, איש השוקולד, יש לך אותי
מל שלך, איש השוקולד, יש לך אותי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן