0Y0A4541

יסמין לוי, לולה מארש, לוקה אקווינו – מה כאן ג'אז?

ג'אז חורף בים האדום

תיאטרון ישרוטל, אולם "עצי הארץ" רויאל ביץ'
3.5/5

היום לא מחפשים רק ג'אז בפסטיבלי ג'אז. מי ששואל מה ליסמין לוי וללולה מארש וג'אז – צודק בשאלתו. ג'אז כג'אז הוא ככל הנראה מלכודת מסחרית. בשביל סולד אאוט אתה צריך את יסמין לוי. מה לזמרת הלדינו, הטנגו והפלמנקו המופלאה ולג'אז? מדברים על כך שיסמין לא זוכה בישראל לשמינית מההכרה, והשבחים להם היא זוכה בחו"ל.  כבר לפני שנים כששמעתי אותה לראשונה, חשתי שאין לה מה לחפש כאן, כמו שאומרים בביטוי הנפוץ. היא שייכת לאמנים שישראל קטנה עליהם. אלא שיסמין אינה מוותרת. היא היתה מוכנה אפילו להגיע לפסטיבל הג'אז, ז'אנר זר לה, על מנת לייצר איזושהי אינטרקציה עם ג'אז בשילוב של סטנדרטים של דיוות הג'אז בילי הולידיי, אלה פיצ'ג'ראלד, עם הספרדית והלדינו. לקחה גם את האתגר הזה, כמו שחקנית, גדולה שאינה חוששת משום תפקיד. אלא  שג'אז ויסמין לוי זרים זה לזה. לא השפה, לא האוריינטציה, לא הסגנון. לדינו, טנגו, פלמנקו – נפלאה. ג'אז ובלוז – לחלוטין אינם באזור הנוחות שלה, גם אם היא מאוד אוהבת את הדיוות של הג'אז. שני הגיטריסטים – אדם בן אמיתי בחשמלית  ויחיאל חסון בגיטרת פלמנקו צבעו את הערב שלה בצבעים מרהיבים.

יסמין לוי – שירה, אדם בן אמיתי – גיטרה חשמלית, יחיאל חסון – גיטרת פלמנקו, אדם בן עזרא – קונטרבס, יונתן רוזן – תופים, אסא קוק – כלי נשיפה

למה "לולה מארש" פה? הזמרת יעל שושנה כהן והגיטריסט גיל לנדאו מחזיקים בתעודת זהות אומנותית כצמד אינדי ישראלי. בדפי היח"צ הם כבר אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של הרכב ישראלי באירופה בשנים האחרונות, קול האלט של יעל שושנה מזכיר מאוד את  לנה דל ריי, מה שיותר מיוחד ומעניין הוא הקומבינציה הזו שהולידה מנגינות שובות, מעין מוסיקה סינמטית, ולא חשובות ההגדרות כפי שמציעים – אלט-פולק או אלקטריק פולק. משהו כמעט מיסטי בפשטות הקוּלִית שלהם, והם נשמעים כמו נבראו זה לזו. ההופעה ללא הרכב הריתם סקשן שלהם היתה על טהרת הפולק. כמו יסמין לוי, הקשר שלהם לג'אז הוא פחות ממקרי בהחלט.

יעל שושנה כהן שירה, יוקללה' גיל לנדאו שירה, גיטרה אקוסטית, גיטרה חשמלית, פסנתר

אה רגע. ג'אז. בכל זאת ג'אז? ההופעה של  Luca Aquino הוגדרה "מסע בעקבות חצוצרה המהדהדת בטבע". באתר "All About Jazz" תיארו את אקווינו בתמצית: "צליל חצוצרה ופלוגלהורן  שמקרין יופי ופגיעות – קול של ילד ששר מבפנים.
הנגן הורסטילי שמתמחה בהקלטות במקומות מיוחדים ואקזוטיים (חמאם טורקי, כנסיה) ממשיך לחקור את פלאי החצוצרה וממציא עצמו כל הזמן מחדש בסגנון ייחודי, בצליל שמימי, בקשת של צבעים שנמתחת גם מהבלוז ומהרוק. בצליל החצוצרה שלו ינק גם מהענקים  צ'ט בייקר ומיילס דיוויס וגם מצמרת מחצצרי הג'אז של איטליה – אנריקו ראבה ופאולו רוסו. הפרויקט "אקוסטיקו", עם אקורדיון עשיר ופסנתר קצבי נהדר מציג את כל האלמנטים המשפיעים עליו ומדגים כישורים של מלחין מחונן, מורכב ומפתיע. אם לדבר על מאסט בפסטיבל ג'אז חורף 2017 – זהו לוקה אקינו. 
לוקה אקווינו חצוצרה, כרמינה לואנה אקורדיון, סאדה מנגיארסינה פסנתר

יסמין לוי – My Funny Valentin

לולה מארש She's A Rainbow

שלישיית לוקה אקינו

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן