יעל דקלבאום - תפילת האמהות

תפילת האימהות

יעל דקלבאום

מילים: יעל דקלבאום, לובנה סלאמה, מייסא דאו, מרים טוקאן לחן: יעל דקלבאום עיבוד: אדם בן אמיתי ויעל דקלבאום
4.5/5

נשות העולם – שירו את שיר השלום החדש. מהשיר הזה תיפתח הטובה. גברים – Out. לא ילך איתם. שלום חנוך אמר זאת עוד לפני הקבוצה שהתארגנה ל"תפילת האמהות": המדינה הזו צריכה אמא. עדיין נשאלת השאלה: אילו נשים/אמהות היו מנהלות את העולם – האם היינו מגיעים לשלווה ולמנוחה. בואו נאמין שכן.
השיר הוא חלק מהמסר והיעד. גיב פיס א צ'אנס נוסח האמהות המיוצגות ע"י כל הנשים הנפלאות, שמאמינות כי כוחה של התמימות להציל את האזור, לעצור את נהרות הדם שעדיין זורמים בכל מקום.
יעל דקלבאום הלחינה את שיר השלום הזה כשיר פולק. ישירות הטקסט, פשטותו, השירה בשלוש שפות, המנגינה היפה וההרמוניה הקולית הופכות אותו להמנון השלום החדש. שירת היחדיו לקראת סיום – מגיעה ממקומות של רגש אמתי. אם השכל לא ינצח, תנו צ'אנס לרגש. השיר אינו רק עניין של המטרה מקדשת את האמצעים. תמים ככל שיהיה, שיר האמהות הזה מעיד כי המוסיקה כבר ניצחה במאבק, שזה לא מעט.

שירה (לפי סדר הופעה): לובנה סלאמה, ענת מלמוד, מייסא דאו, דניאל רובין,  מרים טוקאן, מקהלת ראנה.

רחישת רוח ים /  מנשבת מאי שם / וכביסה מתנפנפת לצילי החומה/ بين الأرض والسما / ناس كتير/  / بيعيشوا سوى // ما تخافوا تحلموا/ بالسلام والأمان 
מתי ימסו חומות הפחד/  ושבתי מגלותי/ יפתחו שעריי / אל הטוב האמיתי/ / يلا تنام עוד זריחה / تندبحلك طير الحمام בוקר בא/ روح يا حمام אם שולחת / בתפילה لا تصدّق // את ילדה לבית הספר / نضحك ع الطفل ت ينام/ לצלילי מלחמה 
עוד ימסו بيكفي خوف/  חומות הפחד تعوا نبدا من جديد / ושבתי מגלותי / יפתחו שעריי ونفتح الأبواب/ אל הטוב האמיתי 
from the north to the south/ from the west to the east / hear the prayer of the mothers/ bring them peace / bring them peace  

من الشمال 
للجنوب 
من الغرب 
صوب الشرق 
إسمع صلاة الأمهات 
للسلام 
بدنا السلام 

אור עולה מהמזרח/ מול תפילת האמהות לשלום

*** השיר ״תפילת האמהות״, נולד מתוך מפגש של יעל דקלבאום עם קבוצת נשים המובילות תנועה בשם ״נשים עושות שלום״, שקמה במהלך מלחמת צוק איתן בקיץ 2014. הקבוצה פועלת לשיח של תקווה, ושינוי אמיתי מהותי ועמוק שיכול להיות מובל רק ע״י כוח נשי אמיץ ומחבק. צעדת התקווה של הקבוצה שהחלה ב-4.10 אמורה להגיע לשיאה בצעדה של 1000 נשים ישראליות לצד 100 נשים פלסטיניות בקאסר אל יהוד (צפון ים המלח) לפגישה עם נשים ירדניות לתפילה משותפת. באותו הערב, מול בית ראש הממשלה בירושלים, תתקיים העצרת החותמת את הצעדות. לצעדה תצטרף זוכת פרס נובל לשלום לימה בואי.
יעל דקלבאום: יעל: ״לפני כשלושה שבועות קיבלתי אימייל על צעדות התקווהץ  מרגע שראיתי את המילים ״נשים עושות שלום״ על צג המחשב שלי, כל האורות שלי נדלקו. הרגשתי קריאה ממקום עמוק בתוכי ללכת ולהכיר את הנשים האלו. תוך כמה ימים כבר הפכתי למנהלת אומנותית של שלושת הצעדות האחרונות, אשר יתקיימו ביפו, קאסר אל יהוד וירושלים, ותוך כדי עבודה על האירועים הללו ומתוך התחברות עמוקה לחלום המשותף, הגיח השיר. היה לכולנו ברור, שצריך להקליט אותו ולהוציא אותו בזמן אמת"
לאחר שנים של עשייה מוזיקלית ושיתופי פעולה כצלע מהבנות נחמה, עם שלמה ארצי, משינה ושלושה אלבומי סולו, מנסה יעל דקלבאום לשלב מוזיקה באקיטביזם. המפנה החל לפני שנה, כשיצאה עם דפני ליף, למסע החברתי מוזיקלי ״הדרך הביתה״. בן 45 יום בו פגשו השתיים אנשים מכל רחבי הארץ ב 40 מקומות שונים.

לימה בואי, זוכת פרס נובל לשלום, מברכת את נשים עושות שלום

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן