דור ד'אור ומשה כחלון

שירת סלבריטאים

"ליבם לא גבה"

"לא גבה ליבי" תהילים קל"א
/5

רמי לוי כאן. איתן כבל. גם משה כחלון. יש גם שחיין מפורסם, גולש רוח, מתעמלת אומנותית, מדליסטית אולימפית, שדרן רדיו פופולארי לצד בדרנים, שחקנים וזמרים. כולם שרים "ליבי לא גבה" בנוסח "אנחנו העולם" של מייקל ג'קסון וליונל ר'צ'י למען רעבי אפריקה. היוזם: דוד ד'אור בעקבות אלבומו – תהילים מזמור לדוד, שירת רבים 3.
"לא גבה לבי"
הוא שיר תהילים העוסק ביכולת האדם להכיר במוגבלויותיו,  לסמוך על השם. הוא אומר משהו כמו: לא אעבור גבול יכולותיי במעשיי ובתשוקותיי, לא אשאף לעשות דברים שהם למעלה ממני.
לא יודע מה עבר לדוד ד'אור בראש, כשהסכים לכנס את ועידת הסלבריטאים הזו לצורך "יחד פרויקט ישראלי", המוגדרת בקומוניקט: "מפגש נדיר בין אנשים משפיעים בישראל בקליפ אחדות ליום העצמאות".
אין לי מושג מה הקשר בין סוחר תאב פרסום, חברי כנסת נבחרי ציבור, ספורטאים מפורסמים, בדרנים וזמרים מתוקשרים. ונניח שכולם אכן "משפיעים". מה לכל אלה ולמוסיקה? מדוע רמי לוי, זוכה מדליה אולימפית וחבר כנסת פופולארי צריכים להיות זמרים? מה המסר כאן? שלא גבה לבבם? הצחקתם. זמרים בישראל חוששים להביע דעה פוליטית, מתרחקים מאמירות למען החברה והמדינה, אבל כשזה מגיע להתחככות דביקה עם פוליטיקאים ומבוקשי תקשורת באולפן – הם יגיעו מהר.
בואו נטיל על חברי הכנסת החדשים משימה ליזום חוק נגד פוליטיקאים ואנשי ציבור שלבבם גבה, שנפשם יצאה להיות זמרים לכל עת ועניין רק כדי לשאת חן בפני הציבור הגדול. איך אומר השיר: "ולא הלכתי גדולות ונפלאות ממני".
דוד ד'אור הוציא אלבום מזמורים מצוין (עם תומר הדדי), הצליח ליצור שירת נשמה הרמונית יפה, נטולת פזילות מסחריות ויומרה מזויפת. כאן הוא ממש קלקל את הטעם הטוב שנשאר לי מהאלבום. לא שירת רבים. שירת סלבריטאים.

א  שִׁיר הַמַּעֲלוֹת, לְדָוִד:
יְהוָה, לֹא-גָבַהּ לִבִּי וְלֹא-רָמוּ עֵינַי;
וְלֹא-הִלַּכְתִּי,  ִּגְדֹלוֹת וּבְנִפְלָאוֹת מִמֶּנִּי.
ב  אִם-לֹא שִׁוִּיתִי, וְדוֹמַמְתִּי–    נַפְשִׁי:
כְּגָמֻל, עֲלֵי אִמּוֹ;  כַּגָּמֻל עָלַי נַפְשִׁי.
ג  יַחֵל יִשְׂרָאֵל, אֶל-יְהוָה–    מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם.

דוד ד'אור בתגובה לביקורת:

"מבחינה מוסיקלית אני ממש מסכים עם הביקורת שלך, אולם חשוב לי שתדע, שהסכמתי שישתמשו בשיר אך ורק בשל הרעיון שללא ציניות באמת דיבר לליבי, כאשר אנשים מזרמים שונים ותפיסות עולם שונות, שרים יחד ״לא גבה ליבי״, בעיקר בימים בהם ההתנשאות והגזענות ביננו לבין עצמנו וביננו לבין שכננו פתאום מרימה את ראשה המכוער.
"חשבתי שלקראת יום העצמאות, זו אמירה חשובה שנאמרת מפיהם של אנשים משפיעים בחברה, יתכן שהרעיון לא עבר כמו שצריך בקליפ ( שלא אני ערכתי), אך כמי שממש מעריך את דעתך, חשוב היה לי להסביר מאיפה זה בא".

השתתפו: דוד ד'אור, משה כחלון , איתן כבל, מירי מסיקה, קובי אפללו, טוביה צפיר, חיים טופול, רמי לוי, רינת גבאי, מירי אלוני, ישראל גוריון, דידי הררי, שלמה בר אביהו מדינה,  זוכי מדליות אולימפיות, אסתר רות שחמורוב, יעל ערד, יעקב טומרקין, גיא ברנע, נמרוד משיח, נטע ריבקין, מדליקי משואות דן קורקובסקי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן