ים רפאלי

האקס פקטור?

למי מגיע

4/5

סאבלימנל היה רוצה שכל השלישיה הראשונה שלו לשלב הלייב באקס פקטור תורכב מראפרים. צריך להודות: הראפ הישראלי הרים ראש. יש היום יותר צמדים מגניבים מאי פעם. הברינקס שעשו את Papaoutai של סטרומאה נועדו להמשיך בזירה המקצועית. טירל ואודי עשו איטרפרטציה מלהיבה ל – Dirty של כריסטינה אגילרה. גם אלמוג ועידן לזר  נועדו זה לזה. הוכיחו כי הם מסוגלים לשיר מצוין גם בלדה כמו "אל תשאלי". מצד שני: ראפ עם כל ההתערות העכשווית שלו בתרבות המוסיקה המקומית,עדיין לא בשל לייצר אקס פקטור מהסוג האולטימטיבי. באקס פקטור, נדמה לי, יחפשו גם השנה את את כוכב הרוק והפופ, זה שבסופה של התוכנית ייכנס לאולפן ויקליט סינגל ראשון לקראת קריירה מבוססת, מי שלא רק יצליח לההשתלב בפלייליסט של תחנות המיינסטרים, אלא יפזול לזאפות, ימכור כרטיסים להופעות. האם האקס פקטור הנוכחי יספק את הכוכב הזה?
עברי לידר מתרגש עד דמעות מהכשרונות שהוא שומע, אבל גם הוא יודע שלא כל כישרון נועד וראוי לקריירה. אוריאן רקיה סחטה ממנו דמעה בשיר שלו – "האהה הזאת שלנו"., אבל רקיה, עם כל המיוחדות שלה והכשרון לקחת כל שיר לחלקה האמוציונלית השברירית שלה – עדייין אינה מוכנה לקריירה. צדק ג'ורדי, היועץ של לידר, שטען כי לא חש התרגשות כמו לידר. ג'ורדי נמצא במקום של – מה עושים עם הזמר או הזמרת בשלב הבא לקראת הוצאת שיר וחשיפה גדולה. הוא הרי מגיע מסטטיק ובן אל תבורי. האם עדן אלנה (שרה Big Girls Cry של סיה) ראויה לקבל האקס פקטור?  אומנותית נטו – ראויה גם ראויה. היא זמרת נשמה של דקויות. הקול שלה אינו יוצא רק מהגרון. היא טעונה אנרגיות, והיא  עושה בהן שימוש נפלא. זמרת-זמרת נפלאה. מצד שני אני מטיל ספק, אם יש לה כבר עכשיו את הסטאר קוואליטי בנוסח אסתר ראדה, שאיתו אפשר לרוץ קדימה ולכבוש במות.
אלירז זאדה בן ה-17 ששר Relax Take It Easy של מיקה בפרשנות יוצאת מן הכלל, במנעד קולי נדיר, יצר אצלי תחושה אמביוולנטית: מצד אחד – דרך ההתבטאות שלו, צורת החשיבה, השיפור שלו מתוכנית לתוכנית, היכולת שלו לקחת כמעט כל שיר לחלקה הפרטית שלו – בכל אלה הוא נשמע בשל לצאת לדרך.  מצד שני, למרות הבגרות המנטלית והכישרון האומנותי – עדיין קיימים אצלו הרבה רגעי חולשה של חוסר ביטחון, מה שעדיין לא מאפשר להכתיר אותו בצורה אבסולוטית כאקס פקטור של העונה השלישית.
גם ים רפאלי, ששר "פוליטיקה וסקס" של אורי בן ארי המוכר מעומר אדם, הוא כישרון בדרך לקריירה מקצועית. הוא העביר את השיר לחלקה שלו, ועשה קאבר, שעולה לטעמי על הביצוע של אדם. יש לו חיספוס קולי אותנטי,לא חיצוני,והוא בעל נתוניים מבטיחים של פרפורמר. דווקא במקרה שלו, השאלות של עברי לידר – האם הוא זמר סול או רוק ולאן לוקחים אותו – אינן רלווונטיות. יש כאן זמר סול-רוק, שראוי לחומרים מקוריים, בעל פוטנציאל להגיע רחוק. כלומר – יש לו האקס פקטור גם בלי שניתן לצפות הצלחה מסחרית מפוצצת בעתיד.

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

2 תגובות

  1. ולגבי עדן רואים כבר עכשיו שיש לה כריזמה וסטאר קוואליטי אבל ברור שרק הכוונה נכונה יכולה למנף לה את הקריירה

  2. הפעם אכזבת למה התהפכת ביקורת קודמת אמרת שאוריין מקומה בשלישייה ואתה גם נופל בדיוק באותו מקום שביקרת את השופטים בעבר אתה אומר היא מיוחדת ומוכשרת ואז לא מוכנה לקריירה בלי שום נימוק האם לזמרת עם קול של מלאך אין מקום בתעשייה?? עברי גילה פה קצת צביעות להתרגש ממנה כל ביצוע ואז להדיח אותה מרגיש כמו התערבות הפקתית וגורדי מפיק העל שלא שמענו עליו עד לפני שנה וחצי מחליט שלעדן יש קול שגרתי ולא ייחודי לא כי לבו אל יש קול כזה מיוחד , עדיף היה שהיו מביאים מישהו עם כל הכבוד על יותר נסיון כמו יזהר אשדות שלום חנוך וכו'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן