LCD Soundsystem, American Dream

American Dream

LCD Soundsystem

אן.אם.סי
4.5/5

שבע שנים המתנו לאלבום הזה, הרביעי של הל.ס.ד. סאונדסיסטם.  קיצור הפרקים הקודמים: ג'יימס מרפי, המפיק מברוקלין. הדי ג'יי וכותב השירים, מודיע על פרישתו ממותג הפאנק-דאנס פאנק-סאונד שלו בשנת 2011. בשנים האחרונות הוא מנהל פרויקטים שונים – השקת מותג קפה ובר יין. באשר לאלבום סולו – ממש כלום. .בשנה שעברה, כשחזר לבסוף לאולפן, הוא אוסף נגנים מההרכב המקורי – כולל נגן הסינטיסייזר ננסי וואנג, המתופף פאט מהוני והגיטריסט  אל דויל – ומחליט להכריז על איחוד מחדש, אבל בפועל מדובר באלבום סולו:  LCD Soundsytem הוא ג 'יימס מרפי. האחד והיחיד.
למרות הפסקה של שש שנים, "חלום אמריקאי", האלבום הרביעי של LCD Soundsystem, מרגיש יותר כמו המשך מאשר תחייה. המוטיבים המוכרים של של מרפי לא השתנו: מוסיקת דאנס אלקטרונית, נגיעות ארט-רוק, נשען חזק על סוג של פוסט פאנק- ניו ווייב. אחדים מהשירים זורקים ללהקות כמו ניו אורדר, אקו והבנימן, השפעות בולטות של דייויד בואי וטוקינג הדס.
אבל יהיה זה לא נכון לרמוז כי מרפי הוא  אמן לא מקורי. הוא פונה לערוצים הנשמעים רטרו  באמצעות מוסיקה עכשווית, טכנו-אלקטרונית כדי ליצור שירים מפתיעים בסגנון ששייך אך ורק לוו. LCD Soundsystem נשמעת מוסיקת רחבות, שלא נועדה לעורר חושים של סקס מיוזע. יש כאן תערובת של נשמה ואינטלקט.
בגיל 47, מרפי עדיין מרגיש אאאוטסיידר בפופ (הוא היה באמצע שנות השלושים לחייו  כשהגיע ללהיט). ל"חלום האמריקאי" הוא בעל טון  אפל יותר מאשר אלבומי LCD קודמים, עם שירים של תחושות ביאוס ומרירות על איבוד חברויות ואידיאלים דועכים. השיר הנושא את שם האלבום מתבונן לאחור בציניות  על הנאיביות שבבזבוז שנות צעירותו.  נראה שמרפי מציב על כף המאזניים את היתרונות של הבגרות מול  ההתלהבות הפראית של הנעורים.
תשע הדקות  של "איך אתה ישן?" היא היצירה האפלה – קודרת באלבום.  פתיחה של שלוש וחצי קצב תופים שבטי ממכינה הרקע. "עומד על החוף הפונה מזרחה / אני לא יכול לשמוע אותך / אני לא יכול לשמוע אותך יותר", מרפי על צביעות של Tim Goldsworthy, איש חברת המוסיקה DFA, שנגדו הגיש תביעה.
השיר האחרון – "מסך שחור"  מציע פרידה הזויה  מדיוויד בואי ב-12 דקות אינסטרומנטליות, מוסיקה מעוטרת בסינטיסייזר גרנדיוזי, זה סוג של הצדעה לגיבור המנוח שלו (וחבר אישי) שבואי בוודאי היה מעריך. שיר שתחושת הכיף שלו מדבקת. כמה טוב לקבל את ג'יימס מרפי בחזרה עושה את מה שהוא עושה הכי טוב.

  1. ‘Oh Baby’
    02. ‘Other Voices’
    03. ‘I Used To’
    04. ‘Change Yr Mind’
    05. ‘How Do You Sleep?’
    06. ‘Tonite’
    07. ‘Call the Police’
    08. ‘American Dream’
    09. ‘Emotional Haircut’
    10. ‘Black Screen’

וידיאו: Tonite

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן