שער

של בילבו ווקר

מופע הבלוז

בארבי ת"א
4/5

מול הבמה בבארבי רקדו זוגות "ריקודים סלוניים" כמו פעם. על הבמה ניגן בגיטרה איש בפאת תלתלים שחורה. רוברט בילבו ווקר,  בן 79 לפי הביוגרפיה, הוא בלוזמן, גם רוקר, הוא המרקיד הערב. תבקשו ממנו לזרוק איזה בלוגראס – אין בעיה. גוספל – ודאי וודאי, "כי גוספל היה איתי תמיד", הוא אומר לקהל.
בילבו ווקר הוא בלוזיסט רב-שורשי. הוא לבוש חליפה לבנה בסטייל,  מנגן גיטרה כמו צ'אק ברי, סגנון מצועצע שהופך אותו לאחד ויחיד. הוא מביא איתו בלוז עם אבק דרכים ממיסיסיפי, פיח עירוני משיקגו, וניחוח בארים של קליפורניה. האיש מרביץ הופעה רווית אנרגיה. הוא רוקד ומפזז, מחפש את הקהל כמעט בלי להביט לו בפנים.
רוברט בילבו ווקר, מאחרוני הפרפורמרים בסגנון הדלתא בלוז, חושב רוקנרול ויודע שהקהל משלם כדי לרקוד לקצב של החיבור הטבעי הזה בין הסגנונות. האיש הוא סוג של נווד שהלך לאן שהובילה אותו המוסיקה. מיסיסיפי-שיקגו-קליפורניה. בין ובין ובמקביל הוא גידל אבטיחים וכותנה והוציא שלושה אלבומים. בילבו ווקר מעולם לא סגר בסטה. בביוגרפיה שקיבלתי נכתב שהוא מנגן בלוז "כמו שאלוהי הבלוז התכוונו". אין לי מושג למה התכוונו "אלוהי הבלוז", אבל על דבר אחד אני מוכן להעיד בשבועה בפניי אלוהי הבלוז: אין כאן בלוף. נברא לנגן ולשיר בלוז. אכן: קיבלנו את מה שאנחנו אוהבים לקבל כשמדובר בבלוז – את הדבר האמיתי – בלוז רוקנרולי גולמי, ראשוני עם טעם של פעם ואנרגיה של עכשיו בסיוע אפקטיבי של כוחות מקומיים מיומנים – יהוא ירון (בס) ואביב ברק (תופים).

וידיאו: בלי גוספל אין בלוז

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. הייתי בהופעה אתמול (אני בן 60) עם בני (הוא בן 23). נהנינו באותה מידה מהפרפורמר המעולה שהפתיע ביכולות, בכישרון ובחיוניות הגם שהוא נושק לגיל 80.
    מי שעדיין יכול להגיע להופעה בירושלים ואוהב בלוז – שירוץ!!
    יש תמורה לכל שקל שמשלמים.
    מאד מומלץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן